اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با توجه به پیش‌بینی دمای ۴۷ درجه‌ای؛

خطر حریق در عرصه‌های جنگلی گلستان
با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما در گلستان، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست به‌منظور مقابله با هرگونه حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، معاون پیش‌بینی و توسعه  هواشناسی  گلستان اظهار کرد:از دو روز گذشته با استقرار جو پایدار در استان شاهد افزایش دما در شهرهای مختلف بودیم.بر اساس الگوهای پیش‌یابی طی امروز و فردا هم این آرامش جوی و در سطح استان تداوم خواهد داشت.

محمدرضا رحمان‌نیا بیان کرد:در گرم‌ترین ساعت امروز افزایش دما بین یک تا ۲ درجه و فردا بین ۳ تا ۴ درجه را خواهیم داشت.

وی گفت:انتظار داریم فردا به استثنا شهرهای ساحلی، در سایر شهرهای استان دمای هوا بین ۴۲ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

با گرم شدن دمای هوا، علوفه و گیاهان در سطح عرصه‌های جنگلی و مراتع رو به خشکی می‌روند و در نتیجه احتمال آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی  و آبخیزداری گلستان در جمع خبرنگاران گفت:در روزهای آینده با توجه به افزایش دما، مأموران یگان حفاظت در آماده‌باش کامل درآمدند تا در هنگام وقوع هرگونه  حریق  به‌سرعت وارد عمل شوند.

حبیب یارادبزی بیان کرد:در روزهای عادی ۵۶ اکیپ کامل در تمام نقاط استان در حال گشت زنی و بررسی هستند.در حال حاضر با توجه به افزایش دما و بروز شرایط حساس، این اکیپ‌ها به ۹۰ عدد رسیده است.

وی تأکید کرد:هم اکیپ‌ها و هم خودروها، حاوی تجهیزات کامل اطفاء حریق هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مردم خواست طی این مدت از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مراتب را به ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نگرانی در خصوص وقوع حریق در پارک ملی گلستان با توجه به گرم شدن هوا، تصریح کرد:نیروهای آتش‌بان نقاطی از پارک ملی گلستان که سابقه تاریخی وقوع حریق داشتند، مستقر شدند.

محمدرضا رحمان بیان کرد:نیروهای آتش‌بان تا اواخر مهرماه در این نقاط مستقر خواهند بود.در این روزها با توجه به افزایش دمای هوا و مستعد شدن شرایط آتش‌سوزی، نیروها با حساسیت بیشتری در منطقه کار پایش را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:شهروندان در هنگام مشاهده آتش‌سوزی می‌توانند مراتب را با شماره ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اطلاع دهند.

کنعانی در ادامه گفت:استان گلستان برای نخستین بار در کشور ساختار نظام‌مند قرارگاه پیشگیری و کنترل حریق‌های احتمالی را با بکار گیری تلفیقی نیروهای واکنش سریع و منطقه‌ای پیاده‌سازی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه تشکیل این قرارگاه نقش مؤثری در کاهش آمار آتش‌سوزی در گلستان داشته است، اظهار کرد:در ساختار قرارگاه از نیروهای مردمی و تشکل‌های زیست‌محیطی استفاده شد.گروه‌های واکنش سریع ادارات متبوع که دارای مناطق تحت مدیریت نبودند، تشکیل و آموزش لازم به آنها داده شد.

وی گفت:در این قرارگاه نیروهای محیط زیست ضمن ساماندهی،آموزش‌های لازم در زمینه کنترل حریق و امداد و نجات را با حضور مدرسین خبره هلال‌احمر، آتش‌نشانی و منابع طبیعی ارائه کردند.آموزش‌های کنترل حریق و امداد و نجات به جوامع محلی روستاهای پیرامون پارک داده شد.


http://www.caspiankhabar.com/90960



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96