اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعطیلی هشتاد روزه اموزشگاه های فنی حرفه ای در کرونا
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به فعالیت ۳۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان گفت که تعطیلی ۸۰ روزه ناشی از شیوع کرونا در موج اول، موجب خسارت۵۶ میلیارد ریالی این آموزشگاه‌ها شد.

به گزارش کاسپین خبر، سیدعلیرضا حسینی‌طلب روز شنبه در نشست خبری همچنین گفت که از ۲ هفته گذشته و با شروع پیک دوم این بیماری، بار دیگر آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان تعطیلی شد.

به گفته وی همچنین در پیک اول کرونا ۳۴ آموزشگاه خیاطی فنی و حرفه‌ای گلستان، ۱۸۰ هزار اقلام بهداشتی از قبیل گان و ماسک تولید کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی برای کاهش آمار بیکاری گفت:براساس آمار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزون بر نیمی از بیکاران مطلق گلستان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که یک مهارت حتی در حد جزیی هم ندارند.

وی ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱۸ کارگاه فنی و حرفه‌ای در استان گفت که ۵۶ درصد متقاضیان کسب مهارت در این مراکز پس از پایان دوره آموزش موفق به یافتن شغل و کسب درآمد می شوند.

به گفته وی آموزش سربازان و زندانیان، معتادان بهبودیافته، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگان اجتماعی، عشایر و ساکنان مناطق روستایی، اتباع و مهاجرین، دانش‌آموزان و دانشجویان، متقاضیان مهارت آموزی و ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق محروم و مرزی بخشی از گروه‌های هدف مهارت آموزی این اداره کل هستند.


http://www.caspiankhabar.com/90947



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96