اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌:

فوت 22 بیمار/ 44 بیمار کرونایی به دستگاه متصل هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از مرگ تعداد 22 بیمار کرونایی طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 44 بیمار کووید 19 نیز به دستگاه تنفس متصل هستند.

به گزارش خبرنگار کاسپین خبر ، عبدالرضا فاضل در نشست خبری آخرین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌در مقابله با کرونا عنوان کرد:در حال حاضر تعداد 683 بیمار در دو بیمارستان صیاد و 5 آذر بستری هستند.

وی افزود:شهرستان گنبد کاووس با تعداد 273‪ بیمار جزو آلوده ترین شهرهای استان است و آق قلا با تعداد 47 نفر و مینودشت 52 نفر از دیگر شهرهای حساس استان به شمار می‌روند که در این بین گنبد با کمبود تخت مواجه است.

فاضل ادامه داد روزانه 400 تست کرونا از کادر درمان استان گرفته می شود و درحال حاضر تعداد 250 نفر از کادر درمان در مرخصی استعلاجی به سر می برند و این ربطی به بیمار بودن انها انها ندارد و برای موارد دیگری از جمله بارداری یا بیماری زمینه ای این مرخصی به انها داده شده است.

وی افزود:اجرای بسیاری از پروتکل ها و مصوبات نیازمند عزم جدی همه دستگاه های اجرایی و مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌با بیان اینکه نزدیک به 90 درصد مطب های پزشکی پروتکلهای بهداشت ی را رعایت کردند، گفت:تا کنون هیچ یک از مطب ها پلمپ نشده اند و آن تعداد اصول بهداشتی را رعایت نکردند، اخطار دریافت کرده و رفع اشکال کرده اند.

فاضل بیان کرد از ابتداری اسفند ماه 519 بیمار کووید 19 در استان فوت کرده اند و از تعداد 65 هزار نمونه گرفته شده، تست 40 درصد این افراد مثبت اعلام شده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌هم با بیان اینکه هزینه درمان کرونا برای همه مراجعان رایگان نیست، گفت:هر بیمار کرونایی روزانه حدود یک و میلیون تا 2 میلیون تومان هزینه دارد که این هزینه فقط برای بیماران بی بضاعت با تایید مددکاران رایگان رایگان محسوب می شود.

سراج الدین عارف نیا افزور از ابتداری تیرماه 2700 قلیان در شهر گرگان معدوم شد و 43 مورد از تعطیلی ها مربوط به مراکز توضیع غذا بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز از اخطار برای 484 وحد صنفی متخلف و پلمپ 438 واحد خبر داد.

 


http://www.caspiankhabar.com/90921



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96