اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وضعیت کرونا در همه شهرهای گلستان قرمز شد؛ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شود
استان گلستان بار دیگر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت که مسئولان یکی از علت‌های اصلی آن را برگزاری مراسمات عروسی می‌دانند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، شیوع  کرونا  در  استان  گلستان مانند هفته‌های اخیر همچنان رو به افزایش بوده به‌طوری که ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های استان تکمیل شده و قرار است بخش‌های جدیدی برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شود.

اما مهم‌ترین دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در استان گلستان برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان بوده و با وجود تصویب ممنوعیت برگزاری عروسی در سراسر استان، همچنان شاهد فعالیت تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم در منازل هستیم.

عدم نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های  بهداشت ی از سوی مردم سبب شده تا گلستان در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

ادامه این وضعیت ممکن است خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا را در گلستان با مشکل جدی روبه‌رو کند که در حال حاضر نیز شاهد کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های استان هستیم.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان از وضعیت قرمز کرونا در استان خبر داد و گفت:12 شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و وضعیت دو شهرستان نارنجی(نزدیک به قرمز)است، شهرستان با وضعیت زرد و سفید هم نداریم.

 عبدالرضا فاضل  افزود:شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق‌قلا، آزادشهر، رامیان، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز قرار دارند و وضعیت علی آبادکتول و مراوه‌تپه نارنجی است.

وی ادامه داد:از مردم استان تقاضا دارم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، از بیرون رفتن‌های غیرضروری پرهیز کنند و ماسک بزنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز با بیان اینکه روزانه بیش از یکصد بیمار در مراکز  درمانی  و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند گفت:حدود 40 درصد بیماران بستری بدحال هستند و 20 درصد هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

عارف‌نیا خطر کرونا را همچنان جدی دانست و افزود:در حال حاضر تنها راه مقابله با این بیماری، پیشگیری از ابتلا به آن است و مردم باید بیشتر از گذشته فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن مداوم و مستمر دست‌ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد:ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس، آق قلا، کلاله و مینودشت دیگر پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا نیست و باید بخش‌های دیگری ایجاد کنیم زیرا زنگ خطر کرونا در این چهار شهرستان به صدا درآمده است، در گرگان هم ظرفیت بیمارستان پنج آذر تکمیل شده و دو بخش بیمارستان صیاد شیرازی گرگان را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌ایم.


http://www.caspiankhabar.com/90895



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96