اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در گلستان؛ احتمال تعطیلی ۳ روزه مدارس استان وجود دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا تا آخر هفته آینده در دانشکده پزشکی و همچنین احتمال تعطیلی سه روزه مدارس استان خبر داد.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با  کاسپین خبر  در گرگان اظهار داشت:در 10 روز اخیر حدود 330 بیمار با علایم حاد تنفسی در استان بستری شدند که از 57 مورد مشکوک به بیماری  کرونا  نمونه‌برداری شد.

وی گفت:تاکنون سه مورد از جواب آزمایشات به‌دست ما رسیده که دو مورد منفی و یک مورد قطعی مثبت بوده است که حال این بیمار هم مساعد بوده و از بیمارستان ترخیص شد.

رئیس مرکز  بهداشت  استان با اشاره به روند طولانی بررسی آزمایشات در تهران بیان داشت:تا پایان هفته آینده آزمایشگاه ویروس‌شناسی در دانشکده پزشکی استان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم زودتر پاسخ نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه روند مراجعات بیماران حاد تنفسی در استان کمتر شده است، گفت:روزانه بین 40 تا 60 بیمار با علایم تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند.در عین حال بار مراجعات درباره سایر موارد در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و درمانگاه‌ها نیز کاهش یافته است.همچنین در این مراکز خدمات‌رسانی را فقط محدود به موارد اورژانسی کرده‌ایم تا بتوانیم توان بیشتری برای مقابله با این بیماری داشته باشیم.

عارف‌نیا اعلام کرد:تا 48 ساعت آینده به احتمال زیاد، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان برطرف خواهد شد و اولویت ما تهیه این موارد برای پرسنلی است که مستقیما با بیماران در تماس هستند.با اینکه بارها تأکید کرده‌ایم افراد سالم نیازی به زدن ماسک ندارند اما متأسفانه هجوم به داروخانه‌ها سبب شده تا کسانی که بیمار هستند یا از بیمار مراقبت می‌کنند، برای تهیه ماسک دچار مشکل شوند.

وی درباره احتمال تعطیلی  مدارس  نیز بیان داشت:تأکید ما عدم حضور مردم در تجمعات است که مدرسه هم یک مکان تجمعی است.مدارس به احتمال زیاد برای یک دوره سه روزه دیگر نیز تعطیل خواهد بود با این حال امروز تا فردا درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9089



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96