اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بی‌خیالی مردم نسبت به کرونا همچنان قربانی می‌گیرد؛ تعداد بیماران در گلستان ۲ برابر شد
با اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده هر ۱۰ دقیقه یک نفر در اثر بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست می‌دهد، هنوز برخی از مردم خطر کرونا را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  کرونا  همچنان جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد اما گوش برخی‌از مردم هنوز درباره جدی بودن خطر این بیماری بدهکار نیست.

پس از آن که اعلام شد 4 شهر  استان  سفید و بقیه شهرها زرد هستند و اینکه به‌زودی تعداد شهرهای سفید در استان افزایش پیدا می‌کند؛ مردمی که از چندماه خودقرنطینگی و رعایت برخی محدودیت‌ها خسته شده بودند با این تصور که کرونا در استان تمام شده به زندگی عادی بازگشتند.

عدم رعایت فاصله‌گذاری و نزدن ماسک و برگزاری برخی اجتماعات مانند مجالس عروسی و عزا کافی بود تا جولان دوباره کرونا آغاز شود.

سراج‌الدین عارف‌نیا معاون درمان  دانشگاه علوم پزشکی  استان گفته اگر مردم رعایت نکنند و این روند همچنان ادامه داشته باشد ممکن است با کمبود تخت و تجهیزات  بهداشت ی و همچنین کمبود کادر  درمانی  روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی در استان تقریبا دو برابر شده است بیان داشت:در چند هفته اخیر تعداد بیماران بستری نسبت به بیمارانی که روزانه از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص می‌شوند، بیشتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:با اینکه در همه بیمارستان‌ها، بخش‌هایی را برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفتیم اما افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان سبب شد تا مجبور شویم ارائه برخی خدمات درمانی را به سایر بیماران محدود کنیم.

وی افزود:تعداد تخت‌ها و تجهیزات ما محدود است و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به‌ویژه در شرق استان بسیار مهم است.

از روز گذشته(15 تیرماه)استفاده از ماسک در اماکن تجمعی و ادارات، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و غیره الزامی شده است اما با اینکه خیلی از مردم در این روزهای گرم، ماسک بر صورت دارند هنوز هم افراد بی‌خیال و بی‌مسئولیتی هم پیدا می‌شوند که سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

گشتی کوتاه در سطح شهر نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم خطر کرونا را جدی گرفته و از ماسک استفاده کرده و سعی دارند فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت کنند.

 عبدالرضا فاضل  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفته به‌رغم همه هشدارها و توصیه‌ها، برخی افراد اقدام به برگزاری مجالس عروسی و عزا می‌کنند.

به گفته وی یکی از علت‌های اصلی شیوع دوباره کرونا در استان به‌ویژه در شهرستان‌های شرقی همین موضوع است.

فاضل همچنین با اشاره به ابتلای حدود 200 نفر از اعضای کادر درمانی استان به کرونا گفته خوشبختانه همکاری که به‌علت بیماری بدحال باشد، نداریم اما در روزهای گذشته چند نفر از کادر درمانی ما در شرق استان در بیمارستان بستری شدند.

هادی حق‌شناس  استاندار  گلستان هم گفته بود دو سوم بیماران کرونایی در استان  روستا ییان هستند.بخشی از این افراد به‌علت کار در مزرعه و تعداد زیادی از آنان برای شرکت در مراسمات مختلف مبتلا به این بیماری شده‌اند.

با توجه به کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، افزایش تعداد مبتلایان در این مناطق هشدار جدی است زیرا ممکن است ارائه خدمات مناسب در این مناطق چندان امکان‌پذیر نباشد. 


http://www.caspiankhabar.com/90885



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96