اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش تعداد شهرهای قرمز در استان گلستان؛ شرکت در مراسمات عروسی و عزا تعداد بیماران کرونایی را بیشتر کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تعداد شهرستان‌های قرمز در استان افزایش یافته و به ۸ شهرستان رسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  عبدالرضا فاضل  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:متأسفانه به علت عدم رعایت پروتکل‌های  بهداشت ی و فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد اوج‌گیری دوباره  کرونا  در برخی شهرستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند، اوضاع بسیار بد خواهد شد گفت:تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در  استان  افزایش یافته و به 8 شهرستان رسیده است.

به گفته فاضل در حال حاضر شهرستان‌های بندرترکمن، مراوه تپه، آق قلا، گمیشان، کلاله، گنبدکاووس، گالیکش و مینودشت از جمله شهرهایی هستند که وضعیت قرمز دارند و شهرستان‌‌های کردکوی، بندرگز، رامیان، آزادشهر، گرگان و علی‌آبادکتول در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان اینکه مردم نباید تصور کنند که کرونا تمام شده است اظهار داشت:این بیماری همچنان وجود دارد و با سرعت انتشار بالا، بسیاری از افراد را مبتلا کرده است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان هشدار در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند تا مدت‌ها این ویروس وجود خواهد داشت.

به گفته وی در شرایط کنونی استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و در خانه ماندن تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی گفت:از 15 تیرماه استفاده از ماسک در اماکن تجمعی الزامی می‌شود که ضروری است مردم بیش از گذشته این موارد را رعایت کنند.

فاضل یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان را برگزاری مراسمات عروسی و عزا دانست و درباره حضور در این مجالس به مردم هشدار و گفت:بسیاری از کسانی که این روزها در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند می‌گویند در مراسم عزا و عروسی شرکت کرده‌اند.


http://www.caspiankhabar.com/90861



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96