اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طلاق توافقی در گلستان کاهش یافت
رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: امسال طلاق توافقی ۶ درصد در محاکم استان کاهش یافته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دادگستری  استان گلستان،  هادی هاشمیان  امروز در جلسه شورای قضایی استان اظهار کرد:علاوه بر  طلاق  توافقی، ضرب‌وجرح عمدی، توهین، تصادفات و خیانت در امانت هم بهار امسال در استان کمتر شده است.جرائم مالی مانند سرقت، کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع امسال بیشتر شده است و نیازمند حضور پررنگ تر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای کاهش جرائم در این بخش هستیم.

وی، به صدور ۲۰۰۰ رای جایگزین حبس در بهار امسال اشاره کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست، برای پذیرش محکومان مالی و رای باز زندان و کسانی که به مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شده‌اند اعلام آمادگی کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد:مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی که سابقه کیفری ندارند و جرائم سبک و غیر عمد مرتکب شده‌اند صادر می‌شود.

هاشمیان در ادامه سخنان خود از کاهش مدت‌زمان رسیدگی پرونده‌ها در محاکم استان به کمتر از ۱۰۰ روز خبرداد و گفت:امسال ۲۳ درصد پرونده‌های معوق و پارسال ۷۰ درصد پرونده‌های معوق با تلاش جهادی همکاران ما رسیدگی شد که همین امر میانگین رسیدگی به پرونده‌ها که پیش‌تر به چند ماه می‌رسید به کمتر از ۱۰۰ روز کاهش داد که به معنای احقاق حق زودتر طرفین پرونده‌هاست.

وی بار دیگر از مدیران خواست، نظارت بر زیرمجموعه خود را جدی بگیرند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از مردم استان هم دعوت کرد، با عضویت در سامانه سجام، آسیب‌های اجتماعی و فساد اقتصادی را رصد و به مسئولان قضایی اطلاع دهند.


http://www.caspiankhabar.com/90849



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96