اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان ۲ برابر ترخیص شده است
معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون میزان پذیرش بیماران کرونایی در گلستان دو برابر ترخیص است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سراج الدین عارف نیا اظهارکرد:عدم رعایت موارد  بهداشت ی، برگزاری عروسی ها و عزا در مناطق ترکمن نشین، حذف قواعد بهداشتی و برگشت به روال عادی عامل افزایش شیوع  کرونا  در گلستان شده است.

وی افزود:ترس مردم نسبت به کرونا کاهش یافته و فرهنگ کرونایی هنوز جا نیفتاده است لذا نقش رسانه‌ها، علما و بهداشت باید پررنگ تر شود.

عارف نیا بیان کرد:هم اکنون مشکل بزرگ ما خوگرفتن مردم با این بیماری است، حساسیت های اولیه از بین رفته و دوباره مانند اسفند ماه، بنر، بلندگوها، صداوسیما و غیره هشدار می دهند اما تاثیر آن را نسبت به دوره اول کمتر می بینیم.

وی گفت:بار بستری  استان  تحت تأثیر قرار گرفته و اگر این روند ادامه داشته باشد مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنیم مگر اینکه مردم رعایت کرده و روند شیوع کند شود.

عارف نیا با بیان اینکه تعطیلی مغازه‌ها و پاساژها و غیره تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد، ادامه داد:علی رغم هشدارها مردم همچنان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند هرچند که در مناطق با وضعیت قرمز محدودیت‌ها مانند عدم برگزاری نماز جمعه، بسته بودن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممانعت از برگزاری مراسم عروسی و عزا و غیره دوباره اعمال شده است.

وی تاکید کرد:هر رفتار و کم‌کاری مردم روی بیمارستان‌ها تاثیر می‌گذارد و باید مردم دوباره کمپین«در خانه بمانیم»را راه‌اندازی کرده و آن را اجرا کنند.

عارف نیا بیان کرد:ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است و اگر شرایط بیماری با همین روند پیش برود از هفته بعد دچار چالش خواهیم شد.

معاون  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:اکنون میزان پذیرش بیمارستان‌ها دو برابر ترخیص است و امیدواریم تا پنج روز توازن ایجاد شود.


http://www.caspiankhabar.com/90815



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96