اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نیمی از چهره خورشید برای گلستانی‌ها پوشیده شد
جمعی از علاقه‌مندان گلستانی علوم آسمانی و نجوم، امروز یکشنبه اول تیرماه آخرین کسوف قرن که ۴۹ درصد از چهره خورشید را پشت ماه پوشانده بود تماشا کردند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، این  خورشیدگرفتگی  ساعت ۹.۸ دقیقه صبح در گلستان شروع شد، ساعت ۱۰.۲۲ دقیقه به اوج رسید و ساعت ۱۱.۴۵ دقیقه پایان یافت.

جمعی از علاقه مندان به علوم آسمانی این پدیده نجومی را با استفاده از تجهیزات مخصوص در پژوهشسرای دانش آموزی آموزش و پرورش گرگان رصد کردند.

محمدحسن حاجی‌حسینی مدرس علوم نجوم گرگان گفت که این خورشید گرفتگی حلقوی بود به این معنا که در زمان بیشترین گرفت، کل خورشید به طور کامل تیره نشد و حلقه ای روشن دور آن قابل مشاهده بود.

تعدادی از مردم گلستان همزمان با وقوع کسوف نماز آیات را در مساجد استان اقامه کردند.

این خورشیدگرفتگی از مرکز آفریقا آغاز شد، از یمن، عمان و جنوب ایران عبور و به سمت پاکستان، هند، چین و اقیانوس آرام حرکت کرد.

خورشیدگرفتگی(یا کسوف)هنگامی رخ می‌دهد که ماه از بین زمین و خورشید بگذرد بدین ترتیب به طور کامل یا جزیی، تصویر خورشید را برای بیننده روی زمین مبهم می‌کند.

خورشیدگرفتگی حلقوی هنگامی رخ می‌دهد که قطر ظاهری ماه از خورشید کوچکتر باشد، بدین ترتیب نور بیشتری از خورشید را مسدود می‌کند و باعث می‌شود خورشید مانند یک حلقه به نظر برسد.


http://www.caspiankhabar.com/90805



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96