اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



عضو کمیسیون انرژی مجلس: مشکلات اقتصادی نتیجه عدم مدیریت صحیح منابع است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران ۱۰ درصد منابع دنیا را در اختیار دارد گفت: فقر، بی‌عدالتی و مشکلات اقتصادی که گرییان‌گیر مردم شده به علت عدم مدیریت صحیح منابع است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم از  گرگان ،  رمضانعلی سنگدوینی  ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج اساتید با عنوان"استاد در تراز انقلاب" اظهار داشت:انقلاب اسلامی در مسیری که تاکنون طی کرده، هزینه‌های زیادی پرداخته است.یکی از این هزینه‌ها شهادت کسانی مانند شهید چمران است که قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و اکنون هم به‌عنوان مدافعان حرم و شهدای مدافع سلامت هر روز افتخارآفرینی می‌کنند.

وی گفت:برخی شهدا مانند شهید چمران همزمان به بلوغ علمی، فکری، اعتقادی و معنوی رسیدند و با اینکه می‌توانستند بهترین زندگی را در آمریکا داشته باشند اما همه چیز را رها کردند چون به راهی که می‌رفتند اعتقاد داشتند.در عین حال برخی شهدا هم در دفاع مقدس سن و سال کمی داشتند و شاید به بلوغ علمی نرسیدند اما به بلوغ فکری و معنوی رسیده بودند و در شهادت از هم سبقت می‌گرفتند.

نماینده گرگان و آق‌قلا در  مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید به کسانی که تمام وجود خود را فدای این ملت و انقلاب کردند، افتخار کرد، ادامه داد:اگر شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم نبودند، دشمنان ممکلت ما را تبدیل به ویرانه کرده بودند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان کشور گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد اظهار داشت:در موضوع اقتصاد مقامتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است خوب عمل نکردیم.با اینکه 10 درصد منابع دنیا را در اختیار داریم اما شاهد این همه بی‌عدالتی و فقر هستیم.

سنگدوینی ادامه داد:در همین بیماری  کرونا  همه دستگاه‌ها و نهادهای زیر نظر رهبر انقلاب وارد میدان شدند و بسیار خوب عمل کردند.البته مجموعه وزارت بهداشت و کادر پزشکی و درمانی ما نیز بهترین عملکرد را در دنیا داشتند.

وی گفت:ماهمه چیز در این کشور داریم اما چرا به این وضعیت هستیم؟ یکی از مسائل مهم مدیریت صحیح منابع در کشور است.در این زمینه به عمل انقلابی و جهادی نیاز داریم و باید به سمتی برویم که مشکلات مردم را برطرف کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مردم حق دارند سر مدیران و مسئولان خود فریاد بزنند.این خیلی بد است که یک بخشدار حتی مکان روستای محل خدمت خود را نمی‌داند.

وی با تأکید براینکه مدیران باید نوکری مردم را بکنند، گفت:اگر این اعتقاد و فکر در ذهن همه ما باشد دیگر مشکلی نخواهیم داشت.اگر مردم ببینند مدیر یا نماینده مانند خودشان زندگی می‌کند بی‌اعتمادی حاصل نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از اهداف مجلس یازدهم برطرف کردن ناعدالتی است؛ امروز مهم‌ترین دغدغه مردم معیشت و  اشتغال  است.سرمایه اجتماعی ما در حال کم شدن است، یکی از اولویت‌های مجلس تا سال 1400 باید بالا بردن سرمایه اجتماعی باشد.مردم از برخی مسئولان ناراحت هستند چون سراغ مردم را نمی‌گیرند و درد آنان را نمی‌دانند.


http://www.caspiankhabar.com/90799



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96