اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



احتمال وضعیت قرمز در ۳ شهر دیگر؛ ظرفیت بیمارستان گنبدکاووس تکمیل شد
در پی اوج‌گیری دوباره کرونا در استان گلستان وضعیت ۵ شهر قرمز شده و سه شهر دیگر نیز در آستانه قرمز شدن قرار گرفته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، همه‌گیری  کرونا  از روزهای گذشته در استان آغاز شد و به‌رغم هشدارهایی که در رسانه‌ها اعلام شد، مردم با عادی‌انگاری شرایط کرونایی و نادیده گرفتن پروتکل‌های  بهداشت ی بار دیگر شاهد قرمز شدن وضعیت در برخی از شهرهای استان هستند.

اوضاع در شهرهای قرمز اصلا خوب نیست کار به جایی رسیده که ظرفیت  بیمارستان پیامبر اعظم (ص)شهرستان  گنبد کاووس به‌عنوان سانتر شرق استان تکمیل شده است.

آن طور که  دانشگاه علوم پزشکی  استان اعلام کرده علاوه بر گنبدکاووس، شهرهای بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه تپه و بندرگز نیز در وضعیت قرمز هستند.وضعیت در همه شهرهای استان به جز کردکوی و گمیشان که در شرایط شکننده سفید قرار دارند، زرد است.

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور مردم در تجمعات و مراسمات عروسی و عزا سبب اوج‌گیری دوباره کرونا شده است.

 عبدالرضا فاضل  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره اظهار داشت:تا دو هفته قبل 8 شهر استان در وضعیت سفید بود و انتظار داشتیم با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تعداد این شهرها افزایش پیدا کند.

او گفت:مردم قبل از تعطیلات خردادماه مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی را خوب رعایت کرده بودند اما بعد از تعطیلات به این آرامش ذهنی رسیدند که کرونا دیگر تمام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:تقسیم‌بندی سفید، زرد و قرمز شکننده است و در زمان سفید بودن شهر، بیماران کرونایی همچنان هستند اما ملاک برای این تقسیم‌بندی تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها است.

به گفته او بیش از 570 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که اگر این تعداد به 750 بیمار برسد، وضعیت کل استان قرمز خواهد شد.

فاضل بیان داشت:در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها سه شهر رامیان، گالیکش و مینودشت نیز احتمالا در روزهای آینده به وضعیت قرمز می‌رسند.

وی از مردم خواست مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در مراسمات عروسی و مذهبی شرکت نکنند.این هشدار را به مردم می‌دهیم اگر الان رعایت نکنیم شرایط بسیار بدی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد و در گنبدکاووس هم به دستور  فرماندار  محدودیت‌های خاصی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد:با وجود اینکه برگزاری مراسمات در تالارها ممنوع بوده برخی از مردم مجالس عزا و عروسی را به خانه‌ها و باغ‌ها بردند که امکان کنترل آنها نبود و الان عوارض این سهل‌انگاری‌ها را می‌بینیم.

فاضل گفت:برخلاف تصور برخی از مردم، گرما تأثیری در نابودی یا ضعیف شدن ویروس ندارد و بهترین راه مقابله با این بیماری، مبتلا نشدن است.


http://www.caspiankhabar.com/90790



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96