اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کرونا رنگ عوض کرد

افزایش میزان بستری ها در گلستان/کووید ۱۹ دوباره جان گرفت
غفلت مردم طی هفته های اخیر در گلستان سبب شده که یک شهر این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد و چند شهر دیگر هم کارت زرد دریافت کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر:جدی نگرفتن مردم و غفلت از بیماری کووید ۱۹ سبب شده تا روند این بیماری در گلستان افزایشی شود.

هفته گذشته، هشت شهرستان گلستان در وضعیت سفید قرار داشت و بقیه شهرستان‌ها زرد بودند اما اکنون طبق آمار وزارت  بهداشت ،  بندرگز  در وضعیت قرمز قرار گرفته و سایر شهرستان در مرز قرمز شدن هستند، لذا مسئولان  استان ی از مردم خواسته‌اند تا فاصله‌های فیزیکی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا محدودیت‌های  کرونا یی دوباره برنگردد.

طبق گفته رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان، در دو هفته اخیر ۴۶۹ نفر در گلستان به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شده، این در حالی است که در برهه‌ای تعداد بستری‌ها به ۱۵۰ نفر رسیده بود.

متأسفانه مشاهدات و بررسی‌های هم نشان می‌دهد که در بسیاری از اماکن عمومی، تفرجگاه‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، نوعی غفلت و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و کمتر کسی از ماسک و دستکش استفاده می‌کند.

تفرجگاه‌های بندرگز دوباره تعطیل شد

 فرماندار  بندرگز از عموم مردم خواسته ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی، از رفت و آمدهای شهری یا سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

حسین احمدی با بیان اینکه بندرگز در وضعیت قرمز است، افزود:هرگونه سهل‌انگاری در رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع باعث مواجهه شدن با وضعیتی بدتر از گذشته در خصوص همه گیری کرونا می‌شود.

وی در مورد احتمال افزایش مجدد شیوع کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و اضافه کرد:متأسفانه پروتکل‌های و موازین بهداشتی از سوی مردم در مراکز تجمعی رعایت نمی‌شود و تا زمانی که مردم همکاری نکنند زنجیره انتقال بیماری قطع نمی‌شود.

احمدی گفت:جلسات اضطراری در شهرستان بندرگز با همکاری ادارات، ورزشکاران سمن‌ها و غیره برگزار شده و مراکز عمومی، تفرجگاه‌ها و بازارها دوباره تعطیل شدند.

گرگان در مرز هشدار

فرماندار گرگان هم گفت:تناقض و ناهمگونی‌هایی در مجوز فعالیت تالارها وجود دارد و مصوبه باید شفاف‌تر بوده تا بتوان موضوعات را پیگیری کرد.

اگر مردم به هشدارها توجه نکنند محدودیت‌ها دوباره برمی گرددمحمد حمیدی با بیان اینکه گرگان در مرز قرمز شدن قرار دارد، گفت:مردم باید اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

حمیدرضا چوبداری، فرماندار رامیان هم گفت:شهرستان رامیان به دلیل برخورداری از منطقه تفرجگاهی همواره مورد استقبال مردم بوده و براساس آمار تعداد زیادی از مردم به تفرجگاه‌های این شهر مراجعه می‌کنند و این مراجعات، احتمال بدتر شدن اوضاع را افزایش می‌دهد لذا باید تفرجگاه‌ها و بازارهای هفتگی با رعایت موارد تأکیدی وزارت بهداشت فعال باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت:طبق کار تحقیقاتی براساس سرولوژی افراد در سطح کشور، برآوردها نشان می‌دهد که در بین مراکز استان‌ها، سه شهر رشت، گرگان و قم بیش از ۵۰ درصد ایمنی گله‌ای داشته و بقیه شهرهای کشور زیر ۵۰ درصد بودند.

 عبدالرضا فاضل  افزود:گرگان در نرخ بستری نسبت به جمعیت هم، در بین سه شهر اول کشور بوده است.

بستری ۸۳۰۰ گلستانی به دلیل کرونا

وی بیان کرد:تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ گلستانی به دلیل کرونا بستری شده و ۸۰ درصد بیماران هم مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:تعطیلات دو هفته گذشته سبب شیوع بیشتر کرونا خواهد شد ولی قابل کنترل است ولی اگر احساس کنیم که شرایط تحت کنترل نیست تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد.

فاضل تصریح کرد:قبل از اسفند شدت بیماری زیاد بود و ۶۰ درصد بیماران بستری می‌شدند ولی اکنون بیشتر بیماران(حدود ۸۰ درصد)به صورت سرپایی معاینه و درمان شده و بعد از مثبت شدن تست به آنها می‌گوئیم که خود مراقبتی و خودقرنطینگی داشته باشند.

وی بیان کرد:در برهه‌ای از زمان تعداد بیماران بستری در استان به ۱۵۰ بیمار رسید اما هم اکنون ۲۸۷ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:روز شنبه پنج مورد مرگ ناشی از کرونا در استان اتفاق افتاده در حالی که میانگین مرگ ناشی از کرونا در استان به یک یا دو عدد رسیده بود.

فاضل تصریح کرد:با توجه به افزایش شیوع کرونا، پیش بینی می‌شود تعداد مرگ و میرها در هفته‌های آینده بالاتر برود.

تغییر علائم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد:تغییر علائم کرونا در سطح کشور اتفاق افتاده است و بیماران در اسفندماه زجر تنفسی و تنگی نفس شدید داشتند ولی اکنون با خستگی مزمن، بی حالی، تب و لرز به بیمارستان مراجعه می‌کند.

فاضل در خصوص بیماری کودکان، افزود:تاکنون ۲۵ مورد ابتلای کودکان در بیمارستان طالقانی گرگان و ۱۶ مورد در طالقانی گنبدکاووس داشتیم که علائم آنها با بزرگسالان متفاوت بوده و علائمی شبیه کم آبی بدن، ضعف شدید و بی حالی دارند.

وی تصریح کرد:۶ مورد فوت کودک ناشی از کرونا در استان اتفاق افتاده که هر ۶ مورد مثبت بوده و همه این کودکان دچار بیماری زمینه‌ای بودند.

فاضل بیان کرد که یک مورد کاوازاکی هم داشتیم که به سرعت این بیماری پوستی درمان شد.

وی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی، گفت:بازارهای هفتگی و مکان‌های تجمعی منبع آلودگی بوده و باید کاربران آنها از لوازم حفاظت فردی استفاده کنند در غیر این صورت مجبور به تعطیلی این مراکز خواهیم بود.


http://www.caspiankhabar.com/90775



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96