اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان خبرداد

ابتلای ۵۷ درصد گرگانی ها به کرونا/«ایمنی گله ای» اتفاق افتاده است
استاندار گلستان گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت شیوع و ایمنی گله ای در مراکز استان ها بررسی شده و در ۳۱ مرکز استان، گرگان در بین سه شهر اول قرار دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  هادی حق شناس  ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با  کرونا  اظهارکرد:روند شیوع کرونا در گلستان در روزهای اخیر صعودی بوده و اگر مسائل  بهداشت ی رعایت نشود، محدودیت ها دوباره اعمال می شود.

وی افزود:در ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت شیوع و ایمنی گله ای در مراکز استان ها بررسی شده و در ۳۱ مرکز استان،  گرگان  در بین سه شهر اول قرار دارد.

حق شناس با بیان این که براساس بررسی های وزارت بهداشت سه شهر قم، گرگان و رشت در رده اول تا سوم هستند، ادامه داد:در گرگان ۵۷ درصد مردم کرونا گرفته ولی متوجه کرونا خود نشدند لذا پیک دومی در گرگان نخواهیم داشت.

وی ضمن تشکر از اقدامات  دانشگاه علوم پزشکی  و کادر درمان استان، بیان کرد:از هشتم اسفندماه به مدت یک هفته بسیاری از مراکز استان تعطیل شد در حالی که این تعطیلات از هشت فروردین در کشور اتفاق افتاد و این تعطیلات زودهنگام توانست جلوی شیوع بیش تر بیماری را بگیرد.

حق شناس اضافه کرد:ما از پیک اول بیماری عبور کردیم اما بسیاری از استان ها هنوز به پیک اول نرسیده اند.

وی بیان کرد:اگر مردم استان، تمام پروتکل ها را رعایت کنند وارد پیک بعدی نخواهیم شد لذا رعایت اصول بهداشتی از ضروریات عبور از این بیماری است.

وی گفت:از هر پنج شغل چهار شغل متأثر از کرونا است و در دنیا به عنوان بزرگترین بحران بعد از بحران سپتامبر عنوان می شود.

 استاندار  گلستان تأکید کرد:اگر مردم رعایت نکرده و شیوع کرونا بیش تر شود ناچاریم که تمام محدودیت ها را برگردانیم و این کار باعث می شود بیکاری و به تبع آن آسیب های اجتماعی زیاد شود.


http://www.caspiankhabar.com/90768



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96