اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان برای نخستین بار مجهز به رادار هواشناسی می‌شود
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی گلستان، وقوع سیلاب‌های ناگهانی و برای دستیابی به پیش‌بینی‌های کوتاه مدت برای نخستین بار رادار هواشناسی در استان مستقر می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  نوربخش داداشی  در گرگان اظهارداشت:شرایط اقلیمی گلستان به گونه‌ای است که هرساله شاهد وقوع  سیل اب‌های ناگهانی در مناطق مختلف هستیم.برای دستیابی به پیش‌بینی‌های کوتاه مدت و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی بر اثر وقوع رگبارها و سیلاب‌های ناگهانی نیاز به سامانه راداری داشتیم که قرار است تا پایان امسال رادار  هواشناسی  در استان مستقر شود.

وی با اشاره به اعتبار 25 میلیارد تومانی برای خرید و نصب این سامانه راداری گفت:از طریق این سامانه می‌توانیم مراحل رشد ابر و بارش‌های رگباری را در کوتاه‌ترین زمان پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به خسارت سیل سال گذشته به ایستگاه‌های هواشناسی استان بیان داشت:در جریان سیل سال قبل 6 ایستگاه هواشناسی و بخش زیادی از تجهیزات فنی استان دچار خسارت شد که برای بازسازی و خرید تجهیزات آن چهار میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود:در این حادثه سنسورها و ادوات اندازه‌گیری به شدت آسیب دیدند که با شرکت‌های مختلف برای خرید و تأمین آنها قرارداد بستیم.بیشترین خسارت نیز به ایستگاه هواشناسی دریایی وارد شده بود که با بازسازی آن بخش زیادی از خدمات ما به بخش صیادی و سلامت تردد دریایی برقرار شد.

داداشی از ایجاد 20 ایستگاه باران‌سنجی در استان هم خبر داد و گفت:مکان‌یابی این ایستگاه‌ها انجام شده که با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت:نصب و‌بهره‌برداری از نخستین ایستگاه ثابت تمام اتوماتیک دریایی در مرز آبی ایران و ترکمنستان، نصب و بهره‌برداری از دو سامانه پایش گرد و غبار در منطقه مرزی اینچه برون و مراوه تپه از اقداماتی است که در این مدت انجام شد.

داداشی همچنین اعلام کرد:2 ایستگاه جاده‌ای در محورهای توسکستان و خوش ییلاق که محورهای اصلی تردد کوهستانی استان هستند تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان پیش‌بینی کرد با توجه به افزایش نیم تا 2 درجه‌ای دمای هوا نسبت به دوره بلندمدت در تابستان امسال بارش‌های رگباری در استان بیشتر خواهدشد.


http://www.caspiankhabar.com/90754



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96