اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه اندازی بخش پیوند کلیه در سال جاری در گلستان
رییس انجمن اهدا عضو گلستان از راه اندازی بخش پیوند کلیه در سال جاری دراستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر دادجو رییس انجمن اهدا عضو گلستان، گفت:پزشکانی در استان فعالیت می‌کنند که دوره گذرانده و عمل پیوند را انجام می‌دهند، اما چون پیوند اعضا و انتقال عضو به فرد پیوند گیرنده نیازمند تجهیزات خاص و تخصص و از طرفی هم یک سری پیش زمینه‌های دارویی و نیازمند تجهیزات دیگراست در استان ما انجام نمی‌شود.

دادجو گفت:برنامه اول ما در سال جاری این است که پیوند کلیه را در استان راه اندازی و در این زمینه در  بیمارستان صیاد شیرازی  بخشی را به نام بخش پیوند آماده کردیم و کار‌هایی نیز برای این موضوع از قبل پیش بینی شده است.


او افزود:همچنین به یک جراح کلیه که دوره پیوند دیده باشد نیاز است و ما باید نیروی جدیدی را برای آموزش به تهران بفرستیم و نیازمند جراح عروق نیز هستیم و سعی بر این است در سال جاری پیوند کلیه راه اندازی شود.

او گفت:با توجه به شیوع بیماری  کرونا  برنامه‌ها در همه کشور معوق شده و برنامه پیوند نیز کمی دچار خدشه شده است.

دادجو گفت:همچنین برنامه دیگر ما، یک مسول پیوند اعضا در شرق استان برای این کار که یک متخصص داخلی است را پیش بینی کردیم ومکانی برای مرکز پیوند نیز در بیمارستان ۵ اذر گرگان نیز در نظر گرفته شده که تجهیز خواهد شد.

او گفت:پس از رفع کرونا به سمت موضوع پیوند با نیروی بیشتری پیش خواهیم رفت.

 دانشگاه علوم پزشکی  گلستان، مرکز شناسایی افراد مرگ مغزی شده است و بیماران مرگ مغزی را شناسایی، نگهداری و بیمار به بیمارستان‌هایی که پیوند را انجام می‌دهند منتقل می‌شود.

در استان گلستان بیماران به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل می‌شوند و اعضای پیوندی در همان جا از بدن خارج شده و بر اساس لیست اولویت کشوری و سامانه‌ای که برای این موضوع تعریف شده، جراحی را بر روی شخص انجام می‌دهند.


http://www.caspiankhabar.com/90751



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96