اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ویژه رئیس سازمان زندان های کشور:

۷۰۰ زندانی در گلستان مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند
نماینده ویژه رئیس سازمان زندان های کشور گفت: ۷۰۰ نفر در گلستان مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، بهروز کلاگر صبح سه شنبه در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان در گرگان اظهارکرد:۱۰۰  پابند الکترونیکی  تا پایان اسفند به  گلستان  اختصاص خواهد یافت.

وی گفت:۷۰۰ نفر در گلستان مشمول استفاده از پابند الکترونیک هستند که تلاش می کنیم با تامین پابندهای بیشتر این امکان را فراهم کنیم.

کلاگر افزود:هم اکنون در ۲۶ استان کشور از پابندالکترونیک برای محکومان واجد شرایط استفاده می شود.

گلستان در مسیر دادرسی الکترونیک

رئیس کل  دادگستری  گلستان هم از افزایش استفاده از پابندهای الکترونیک برای محکومان هم خبر داد و گفت:هم اکنون ۱۲ محکوم با استفاده از این پابندها تحت نظارت هستند و امیدواریم با کمک سازمان زندان های کشور این رقم افزایش یابد.

 هادی هاشمیان  در ادامه این جلسه به تلاش های دادگستری استان برای کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و گفت:در راستای دستور العمل رئیس قوه قضاییه در کمتر از دو ماه، حدود هزار و ۳۰۰ محکوم که مشمول این دستورالعمل هستند از زندان آزاد شدند.

وی گفت:با هدف کاهش رفت و آمد متهمان از زندان به دادگاه، گلستان برای برگزاری دادگاه های الکترونیک پیشگام می شود.

هاشمیان توضیح داد:در دادرسی الکترونیک، قاضی با استفاده از ارتباط تصویری اظهارات و دفاعیات متهم را اخذ می کند و نیاز به اعزام چندباره متهم از زندان به دادگاه نیست.

در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری زندان های استان، امکان اجرای این طرح با حضور نماینده ویژه رئیس سازمان زندان های کشور بررسی و مقرر شد با فراهم شدن مقدمات، به زودی این طرح در گلستان اجرایی شود./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9071



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96