اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اخذ سند، راه حل مقابله با رودخانه‌خواری در گلستان است
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: اخذ سند برای بستر حدود ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر رودخانه‌های استان، راه حل قطعی مقابله با رودخانه‌خواری در گلستان است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،سیدمحسن حسینی روز سه شنبه در جلسه با مدیرکل  ثبت اسناد و املاک  گلستان اظهار داشت:رفع مشکل رودخانه‌خواری در این  استان  نیازمند نقشه‌برداری و کاداستر، تعیین حد بستر و حریم، نشانه‌گذاری و صدور سند است.

وی بیان کرد:از مجموع رودخانه های گلستان تاکنون هزار و ۳۰۰ کیلومتر تعیین بستر و حریم و ۶۵۰ کیلومتر نشانه گذاری شد.

وی همچنین انتقال، تجمیع و صدور اسناد املاک تاسیسات آبی متعلق به شرکت آب منطقه ای از جمله سدها و شبکه ها به میزان حدود ۵ هزار هکتار را از برنامه های دیگر شرکت برای حفظ این عرصه ها از دست سودجویان دانست.

استان گلستان در بخشی از حوضه آبریز دریای خزر واقع است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی دارای رودخانه‌های پرآب و مهمی است.

رودهای جاری گلستان به طور عمده از جنوب به شمال و از شرق به غرب جریان دارند و از شریان‌های اصلی و ارزشمند حیات اقتصادی به ویژه در عرصه کشت انواع محصولات کشاورزی استان به شمار می‌آیند.

در این میان سه رود مهم اترک، گرگان‌رود و قره‌سو از جمله رودهای دائمی گلستان هستند که با یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر طول به صورت مستقیم بر حیات جمعیت یک میلیون و نهصد هزار نفری استان نقش دارند.


http://www.caspiankhabar.com/90666



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96