اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بیکاری ۱۴۰۰۰ گلستانی در اثر شیوع کرونا؛ تسهیلات به کارفرماهای خسارت‌دیده پرداخت می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۱۷ هزار و ۲۰۰ گلستانی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر حائز شرایط هستند که حقوق سه ماه اخیر را دریافت خواهند کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سعید مازندرانی در گرگان، اظهار داشت:شیوع ویروس  کرونا  بیشترین آسیب را به بخش خدمات در  استان  وارد کرد مانند تعطیلی بازارها که موجب  بیکاری  کارگران شد.

وی به حمایت‌های ویژه از کارگران و کارفرمایان گلستانی در بحران کرونا اشاره و خاطرنشان کرد:17 هزار و 200 نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان ثبت نام کردند که تا کنون 14 هزار و 200 نفر از آنان حائز شرایط تشخیص داده شدند که حقوق سه ماه اخیر را دریافت خواهند کرد.

مازندرانی ادامه داد:پرداخت  تسهیلات  به کارفرمایان با ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده و به کارفرمایانی که به طور مستقیم در بحران کرونا آسیب دیدند به ازای هر بیمه شده 16 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد و تنفس سه ماهه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد:همچنین به کارفرمایانی که به طور غیر مستقیم در بحران کرونا آسیب دیدند به ازای هر بیمه شده 12 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد و تنفس سه ماهه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به حمایت از کارگران روزمزد گفت:نوع حمایت از کارگران روزمزد در سطح ملی تصمیم گیری می‌شود و قرار است در صورت تائید مراجع به هر کارگر روزمزد دو میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شود.

مازندرانی در خصوص نرخ بیکاری استان گلستان در بحران کرونا یادآور شد:نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته 11.9 درصد بوده و نرخ بیکاری جدید پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی افزود:سال گذشته به دلیل حادثه  سیل  در گلستان بیش از هفت هزار نفر بیکار شدند که پس از آن با بازگشت به کار شرایط بهتر شد و اکنون هم با فعالیت مجدد بسیاری از مشاغل شرایط بهتر خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/90662



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96