اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۲ هزار نفر در استان گلستان به علت شیوع کرونا بیکار شدند
استاندار گلستان گفت: در استان ۱۵ هزار نفر در سامانه وزارت کار نام ثبت نام کردند که ۱۲ هزار نفر آنان بیمه بیکاری می‌گیرند؛ این در حالی است که گلستان، استان صنعتی نیست.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم از گرگان،  هادی حق شناس  ظهر امروز در مراسم آغاز رزمایش همدلی برای ایران همدل اظهارداشت:از زمان شروع مواسات تا کنون بیش از 150 هزار بسته غذایی در استان توزیع شده و پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله دوم این طرح که از چند روز گذشته شروع شده احتمالا به 200 هزار بسته برسیم.

وی افزود:براساس آمارها حدود 80 هزار خانوار در استان تحت پوشش  کمیته امداد  امام خمینی(ره)و 40 هزار خانوار تحت پوشش  بهزیستی  هستند که اگر این در باز شود این تعداد به 150 هزار خانوار هم خواهد رسید.

 استاندار  گلستان گفت:با توجه به جمعیت 470 هزار خانواری استان، یک سوم این خانواده‌ها نیازمند حمایت هستند.دریافتی این خانواده‌ها از بهزیستی و کمیته امداد برای خانوارهای یک نفره کمتر از 200 هزار تومان است و اگر 5 نفر باشند این عدد حدود 500 هزار تومان خواهد بود که مبلغ کمی است.

وی با اشاره به وجود 10 هزار یتیم نیازمند در استان بیان داشت:طبق گزارش کمیته امداد حدود 10 هزار یتیم در استان داریم که نیازمند کمک و حمایت هستند.آنها فقط نان نیاز ندارند بلکه کمک اساسی به آنان در امر آموزش و فراهم کردن امکانات تحصیلی است.در این شب‌های قدر کسانی که دست‌شان می رسد از ایتام حمایت کنند.

حق شناس با اشاره به تأثیر  کرونا  بر معیشت و اقتصاد مردم استان گفت: بخشی از جامعه در اثر کرونا آسیب جدی دیدند در همین استان 15 هزار نفر در سامانه وزارت کار نام ثبت نام کردند که 12 هزار نفر آنان بیمه  بیکاری  می‌گیرند؛ این در حالی است که گلستان، استان صنعتی نیست.


http://www.caspiankhabar.com/90632



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96