اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سایت دفن زباله آزادشهر پلمب شد
دادستان آزادشهر با تایید خبر پلمب سایت دفن زباله شرق گلستان در این شهرستان گفت که رسیدگی به مشکل بوی نامطبوع این محل در دستور کار دستگاه قضایی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا سیدعلی حسینی روز سه‌شنبه اظهار داشت:انتشار مستمر بوی ناشی از دفن غیربهداشتی  زباله  در این مکان و احتمال ایجاد خطر و تهدید سلامتی برای شهروندان، علت تعطیلی موقت ۱۰ روزه سایت دفن زباله آزادشهر است.

وی بیان کرد:مراجعه مکرر شهروندان برای تعیین تکلیف این مشکل و خلف وعده مدیران شهری برای از بین بردن یا کاهش این بوی نامطبوع دلیل اتخاذ این تصمیم بود.

 فرماندار  آزادشهر در مورد ایجاد این مشکل به  کاسپین خبر  گفت:این محل در گذشته وضعیت نابسامانی داشت اما طی سال‌های اخیر و با استقرار سیستم جداسازی مواد بازیافتی، از حجم این مشکلات کاسته شد.

سیدرسول حسینی افزود:با شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری، جداسازی مواد بازیافتی و تولید کود از  پسماند  زباله تعطیل و دفن زباله در دستور کار قرار گرفت.

وی بدون اظهارنظر در مورد موافقت یا مخالفت با بسته شدن سایت زباله این شهرستان افزود:تعطیلی ۱۰ روزه این محل موجب سرگردانی زباله های شهری شده که باید برای حل آن تصمیم گیری کرد.

همچنین  هادی هاشمیان  رییس کل  دادگستری  گلستان در جلسه رسیدگی به مشکل بوی نامطبوع سایت دفن زباله آزادشهر به استانداری برای رفع این مشکل یک ماه مهلت داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، معاون عمرانی استاندار گلستان در این جلسه از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر خبر داد و گفت:تا پایان خرداد بخشی از سایت که احتمال داده می شود منشا بوهای نامطبوع باشد با بستری از خاک پوشانده و درختکاری می شود.

میرمحمد غراوی افزود:همزمان با رفع مشکلات گودال دفع سایت زباله، ساخت بخش جدید دفن استاندارد زباله و جمع‌آوری شیرابه ها در این سایت آغاز می شود که امیدواریم با این اقدامات مشکلات این سایت به طور کامل برطرف شود.

بر اساس مشاهدات خبرنگار  کاسپین خبر ، پس از تعطیلی سایت دفن زباله آزادشهر، زباله های این شهر در کنار نهر آب حاشیه کمربندی تخلیه می شود.


http://www.caspiankhabar.com/90631



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96