اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فراخوان مردم شرق گلستان برای اهدای خون
مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس در شرق استان گلستان از مردم این منطقه خواست نسبت برای اهدای خون به منظور برای تامین نیازهای خونی بیماران و مراکز درمانی منطقه اقدام و به این پایگاه مراجعه کنند.

دکتر فاطمه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  از گرگان گفت:در روزهای اخیر مراجعه مردم به پایگاه‌های  انتقال خون  برای اهدای خون کاهش یافته که شیوع ویروس  کرونا  و نگرانی مردم از احتمال ابتلا به این ویروس در این امر موثر بوده‌است. 

وی با بیان اینکه از طریق ارسال پیامک و تماس با اهداکنندگان مستمر، فراخوان از مردم برای استمرار اهدای خون انجام شده است، به مردم اطمینان خاطر داد که خونگیری در شرایط کاملا استریل و بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود:هم اینک مشکلی در بحث ذخیره فرآورده‌های خونی تا ۹ روز آینده وجود ندارد و با تداوم امر اهدای خون از سوی مردم، تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران منطقه امکانپذیر است.

مدیر پایگاه انتقال خون  گنبد کاووس با تاکید بر اینکه خون‌گیری فقط از افراد سالم انجام می‌شود گفت: افراد بیمار، حتی کسانی که با علائم سرماخوردگی ساده برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، پذیرش نمی‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت پایگاه انتقال خون گنبدکاووس شرق  استان  گلستان است، افزود:افراد متقاضی اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه یا تیم سیار آن که هر روز در یکی از شهرهای شرق گلستان حضور می‌یابد، باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.  

وی خاطرنشان کرد:خون‌های اهدایی مردم نوعدوست شرق گلستان علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی منطقه، به مصرف حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه(دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز بیماران سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هر فرد یک واحد خون اهدا می‌کند، خاطرنشان کرد:در ۱۱ ماه گذشته در مجموع ۱۸ هزار و ۴۸۱ نفر در شرق گلستان متقاضی اهدای خون بودند که بعد از معاینات لازم ۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس افزود:از مجموع اهداکنندگان ۱۴ هزار و ۲۶۶ نفر مرد و ۶۶۵ نفر زن بودند که ۷۶ درصد آنان اهداکننده مستمر هستند که در هر سال دو بار خون اهدا می‌کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده‌سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت برای تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند. /ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9062



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96