اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس مرکز بهداشت گرگان:

۳۱ مرکز عرضه قلیان در گرگان پلمب شد/بستری۲۳۵ نفر در اردیبهشت ماه
رئیس مرکز بهداشت گرگان از پلمب ۳۱ مرکز عرضه قلیان و پلمب ۹۲ واحد صنفی متخلف در گرگان خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر ، پروین ولی پور ظهر شنبه در جلسه کارگروه سلامت  گرگان ، اظهارکرد:اهم اقدامات ما در مقابله با  کرونا ، مکاتبه با خدمات جامع سلامت، تشدید بازرسی ها و نظارت های  بهداشت ی از اماکن و اصناف، تکمیل چک لیست بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در پیشگیری از کووید ۱۹، کنترل محیطی در مراکز طبخ غذا، ارسال راهنمای کنترل محیطی نحوی دفن ایمن اجساد و آموزش به خانواده متوفیان، پلمب اصناف و برخورد قضائی با متخلفان، جمع آوری مواد تقلبی از سطح بازار، پلمب قلیان سراهای متخلف و غیره بود.

ولی پور اضافه کرد که از ۴۳ مورد از انواع محلول های ضدعفونی کننده و ژل های دست، نمونه گیری که ۲۹ مورد آن تقلبی بود و از سطح بازار جمع آوری شد.

رئیس  مرکز بهداشت  گرگان همچنین از پلمب ۳۱ مرکز عرضه قلیان و پلمب ۹۲ واحد صنفی متخلف در گرگان خبرداد.

وی با اشاره به شیوع کرونا، افزود:در اسفندماه سال ۹۸، تعداد هزار و ۵۵۲ نفر در بیمارستان های گرگان بستری شده که ۳۳۴ نمونه گیری از این افراد انجام شد که ۱۲۹ نمونه مثبت و ۲۰۵ فوتی مشکوک به کرونا اتفاق افتاد که از این تعداد هشت نمونه مثبت اعلام شد.

ولی پور ادامه داد:در فروردین ماه ۴۸۰ نفر در گرگان بستری شده که از ۳۲۳ نفر نمونه گیری و ۱۲۵ نمونه مثبت شد و ۱۳۹ فوت مشکوک به کرونا داشتیم که ۲۷ نمونه آن مثبت بوده است.

وی همچنین در مورد آمار اردیبهشت ماه گفت که در این ماه ۲۳۵ نفر در بیمارستان های گرگان بستری شده که تعداد نمونه های گرفته شده از این افراد به ۲۹۳ نمونه رسید که ۷۹ نفر مثبت و ۵۲ فوتی مشکوک داشتیم که تست ۹ نفر مثبت شد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/90619



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96