اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

صلح امام حسن مجتبی(ع) اسلام را از خطر نابودی نجات داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) اسلام را از خطر نابودی نجات داد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با  کاسپین خبر  اظهارکرد:دوران امام حسن مجتبی(ع)دوران منحصر به فرد و خاص بود که تصمیم گیری را سخت می کرد.

وی افزود:امام حسن(ع)که دوران پیامبر(ص)و دوران حکومت پدرش، امام علی(ع)را درک کرده بود با امتی روبرو شد که به دلیل متفاوت بودن نگاه ها، در تصمیم گیری ها اختلاف شدید داشتند.

ولی نژاد ادامه داد:در دوران سیاسی زندگی ایشان، این پیچیدگی ها و دگرگونی ها و اختلاف نظرها، انتخاب و تصمیم گیری را سخت کرده بود اما امام مجتبی(ع)به همه مولفه ها توجه داشت و در یک نقطه مهم به تصمیمی رسید که آن تصمیم امروز به صلح امام حسن(ع)معروف است.

وی توضیح داد که امام(ع) در این تصمیم گیری، شرایط مردم و اختلاف نظر مردم شام و مدینه، شرایط زمان و کشور و دیگر مولفه های تأثیرگذار را بررسی و در نهایت تصمیم به صلح گرفت.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی  گلستان گفت:امام حسن مجتبی(ع)همه ملاحظات را دید و سعی کرد در تصمیم گیری جامعه و مردم متضرر نشده و از همه مهم تر دین و آن چه از دوران امام پیامبر(ص)و امام علی(ع)باقی مانده بود، حفظ شود.

ولی نژاد اضافه کرد:این امر هوشیاری و دقت نظر امام زمان را می رساند که سعی کرد دین را به نسل بعد منتقل کند و البته صلح ایشان در قیام کربلا هم موثر بود.

وی با اشاره به شخصیت فرهنگی و اجتماعی امام حسن(ع)بیان کرد:در بخش اجتماعی کمک به مستضعفان از ویژگی های برجسته ایشان بود که این رویه در شرایط امروزه جامعه با شیوع  کرونا  و طرح مواسات کمک کننده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد:امام همچنین در تبلیغ و تبیین و تفهیم دین مصمم بود تا آن را به بهترین شیوه انجام دهد و این کار مهمی بود که انجام داد و جامعه را پای اندیشه های پیامبر نگهداشت و حفظ کرد تا این پرچم برافراشته باقی ماند و امروز شاهد قدرت و قوت دین هستیم.

ولی نژاد افزود:این هفته احسان و کرامت است و معمولاً مردم ایران به این سنت های حسنه توجه کافی دارند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/90612



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96