اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سناریوهای مختلف برای بزرگداشت روزجهانی قدس در استان گلستان؛ از رژه خودرویی تا راهپیمایی مجازی
جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی روز جهانی قدس در گلستان در حالی برگزار شد که سناریوهای مختلفی از جمله راهپیمایی مجازی و رژه خودرویی برای بزرگداشت این روز مطرح شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی روز جهانی قدس اظهار داشت:شیوع ویروس  کرونا  بسیاری از مراسمات و برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و شاید در شرایط کنونی امکان برگزاری مراسمات ملی و مذهبی مانند قبل وجود نداشته باشد.

وی گفت:با توجه به شرایط کنونی برگزاری راهپیمایی فیزیکی در روز جهانی قدس کمی بعید به نظر می‌رسد با این حال ما خود را برای هرگونه وضعیتی آماده کرده‌ایم.

رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان بیان داشت:در روزهای اخیر وضعیت چند شهر سفید اعلام شده و اقامه نماز جمعه و جماعات با شرایط خاص امکانپذیر شده است، شاید انتظار در این مناطق این باشد که راهپیمایی هم برگزار شود اما تشخیص این مسئله با مسئولان استانی از جمله استاندار، مسئولان  بهداشت ی و درمانی، شورای تأمین و غیره است.

وی ادامه داد:ما باید خود را برای برگزاری راهپیمایی فیزیکی مانند گذشته و همچنین راهپیمایی در سایه شیوع کرونا آماده کنیم که در این زمینه طرح‌های مختلفی پیشنهاد شده است.

نجیب‌اله تاری جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل اتاق فکر و جلسات متعدد برای برنامه‌ریزی بزرگداشت روز جهانی قدس اظهار داشت:در این جلسه‌ها طرح‌های مختلفی پیشنهاد شده که ما 30 برنامه را احصا کرده‌ایم و برخی را هم به سطح ملی پیشنهاد دادیم.

وی افزود:باید بنا را بر این بگذاریم که دیگر نمی‌توانیم مراسمات انقلابی، ملی و مذهبی را به شکل سابق برگزار کنیم برای همین باید روش‌های جدیدی را که دربرگیرنده همه ملاحظات باشد، در دستور کار قرار دهیم.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به دو طرح ملی برای روز جهانی قدس گفت:طرح راهپیمایی مجازی یکی از این طرح‌ها است که قرار است به صورت آنلاین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انجام شود که تجربه جدیدی است.براین اساس مولفه‌های اساسی در برگزاری راهپیمایی مشخص شده و در یک صفحه به عنوان حضور در راهپیمایی طراحی شده و بخش‌های متنوع در راهپیمایی از جمله پخش سرود، نماهنگ، سخنرانی و قرائت قطع نامه و غیره در آن برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد:در صورت نهایی شدن، این طرح در یک ساعت مشخص به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

تاری به راهپیمایی خودرویی را دیگر برنامه برای بزرگداشت روز جهانی قدس دانست و گفت:در این مدل افراد و خانواده‌ها با خودروی شخصی در مدت زمان معین و در مسیر مشخص، حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه احتمال اجرای این مدل بیشتر است گفت:دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم را برای برگزاری راهپیمایی خودرویی داشته باشند.پوشش رسانه‌ای این راهپیمایی، ایجاد و کنترل نظم در تردد خودروها، اطلاع‌رسانی گسترده از سوی شهرداری‌ها، انجام تبلیغات بر روی خودروها در روز برگزاری راهپیمایی، برپایی غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر و ایجاد تونل ضدعفونی خودروها، استقرار گروه‌های سرود در چند نقطه مسیر راهپیمایی و تأمین امنیت مراسم موضوعاتی است که دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

تاری افزود:مسیر راهپیمایی خودرویی در صورت تأیید نهایی و زمان آن به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/90601



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96