اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مصرف اینترنت در گلستان رشد ۳ برابری پیدا کرد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از افزایش ۳ برابری میزان مصرف اینترنت گلستان در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون به صورت میانگین بیش از ۸۵ درصد روستاهای استان گلستان تحت پوشش ارتباط سیار قرار دارد.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، محمد احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف  اینترنت  در  استان  در چند ماه اخیر، اظهار داشت:میزان مصرف اینترنت مردم استان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر و نسبت به پیش از دوران کرونا 100 درصد افزایش داشته است.

وی درباره مشکلات سرعت اینترنت دانش‌آموزان و معلمان در کلاس‌های مجازی و آنلاین نیز اظهار کرد:این مشکلات به علت پهنای باند و سرعت اینترنت نیست و به مسائل دیگر نیز مرتبط است.

مدیرکل  ارتباطات  و فناوری اطلاعات گلستان با اشاره به اینکه دیگر شاهد شلوغی دفاتر پیشخوان خدمات دولت به علت ثبت‌نام سیم‌کارت نیستیم، اظهار کرد:برخی از شلوغی‌هایی که این روزها شاهد آن بودیم به علت مراجعه افراد برای دریافت کد بورسی است و برای برطرف کردن این موضوع هم در سطح ملی و هم استانی به دنبال افزایش تعداد مراکز دریافت کد بورس در گلستان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان همچنین از توسعه پوشش ارتباطی و اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در پنج روستای شرق استان خبر داد و گفت:کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی در اولویت برنامه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

وی با اشاره به نیاز مشترکان این حوزه گفت:در سال‌های اخیر نیاز مشترکان تلفن همراه از صوت به دیتا تغییر کرده و پایداری و سرعت دسترسی به اطلاعات مهم‌ترین درخواست مشترکان است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر به صورت میانگین بالغ بر 85 درصد روستاهای استان گلستان تحت پوشش ارتباط سیار قرار دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی شاهد پوشش صد در صدی خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اضافه کرد:در حال حاضر به منظور توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای استان تعداد 5 روستای استان از محل طرح USO تحت پوشش ارتباط و اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار داده شد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/90583



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96