اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ترمینال جدید فرودگاه بین المللی گرگان به زودی ‌افتتاح خواهد شد‌
مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به اجرای طرح توسعه اپرون فرودگاه گرگان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، گفت: ترمینال جدید فرودگاه بین المللی گرگان به زودی با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، علی متانت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه امسال افتتاح ترمینال مسافربری جدید فرودگاه گرگان است، اظهارداشت:ترمینال جدید فرودگاه با 9 هزار مترمربع مساحت، ظرفیت پذیرش 3 میلیون مسافر را دارد این در حالی است که ترمینال فعلی تنها گنجایش پذیرش 600 هزار مسافر را دارد.

وی با بیان این که کار ساخت ترمینال جدید از سال 90 شروع شده است، اظهار کرد:برای این پروژه حدود 40 تا 50 میلیون تومان هزینه شده و اکنون 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

متانت یکی دیگر از پروژه‌هایی که در سال جاری به بهره‌‌برداری خواهد رسید، را توسعه اپرون فرودگاه اعلام کرد و گفت:اپرون کنونی ظرفیت پارک 4 هواپیما را دارد اما با توسعه اپرون، ظرفیت پارکینگ هواپیما به 6 فروند هواپیما می رسد.همچنین جانمایی پارکینگ‌های جدید هواپیما به گونه‌ای است که درست رو به روی ترمینال قرار دارند، این پروژه اکنون پیشرفت 50 درصدی دارد و 20 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود:احداث ترمینال جدید، توسعه اپرون فرودگاه، محوطه‌سازی که شامل مجموعه پارکینگ خودروها می شود، احداث ساختمان تاسیسات مرکزی، پست برق، احداث کانال آدم رو، احداث ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی، ساختمان پاویون دولت به مساحت تقریبی 3 هزار مترمربع و احداث منبع بتنی آب نیز در سال گذشته انجام شد و اکنون همه این موارد بالای 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.اعتبار هزینه شده برای تمام این پروژه‌ها حدود 70 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در فرودگاه گرگان در سال 98، گفت:وارسی سیستم کمک ناوبریILS به همراه عملیاتی شدن طرح‌های جدید پروازی براساس دستگاه کمک ناوبری ILS در راستای ارتقای ضریب ایمنی پروازها و جلوگیری از ابطال پروازها به دلیل شرایط نامساعد جوی، از بین بردن نیزارها و تسطیح ناهمواری‌های اراضی ایرساید و سطوح پروازی از جمله اقدام‌های انجام شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات احداث دیوار بتنی حفاظت پیرامونی فرودگاه  کلاله  به طول تقریبی 12 کیلومتر خبر داد و افزود:از دیگر اقدام‌های انجام شده در فرودگاه گرگان می توان به محصور کردن محوطه سایت راداری درازنو از فنس به دیوار و نرده، پیگیری افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، برقراری مجدد پرواز کیش-گرگان-کیش و افزایش پروازها اشاره کرد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/90580



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96