اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توضیحات علوم پزشکی درخصوص کمبود ماسک و ضدعفونی کننده دست درگلستان
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص کمبود ماسک و ضدعفونی کننده دست در استان، توضیحاتی ارائه کرد.

محمد صلبی در گفتگو با  کاسپین خبر  اظهارکرد:کمبود ماسک مساله کشوری بوده و فقط مختص گلستان نیست.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده فروش ماسک در داروخانه ها ممنوع می شود، توضیح داد که هیأت امنای وزارت  بهداشت  اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک‌های شرکت‌های ایرانی کرده و آن را برای توزیع رایگان بین خانواده‌ها در سراسر کشور، در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

وی افزود:ماسک‌های خریداری شده به همراه بسته آموزشی و محلول شوینده، از طریق خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی بین مردم توزیع می‌شود.

صلبی با بیان اینکه اکنون هیچ شرکت توزیع کننده ای در استان ماسک ندارد، ادامه داد:امروز اعلام شده شرکت هایی که بالاتر از قیمت مصوب مواد ضدعفونی کننده و ماسک می فروشند به معاونت غذا و دارو معرفی تا با آنها برخورد شود.

وی در خصوص کمیاب بودن ضدعفونی کننده دست، گفت:دستورالعمل و فرمولی را برای داروخانه ها ارسال کرده ایم تا به وسیله الکل ضدعفونی کننده بسازند و تحویل مردم دهند.

صلبی ادامه داد:همچنین به یکی از شرکت های دارویی در سطح استان مجوز تولید ضدعفونی کننده دست داده شد و بزودی تولیدات این شرکت در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، گفت:هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی زمانی که تولید به اندازه کافی نباشد، توزیع کننده ها از فرصت پیش آمده سوء استفاده می کنند.

صلبی با اشاره به اینکه مصرف ماسک بیشتر برای بیماران لازم است، تصریح کرد:به دلیل اینکه بیشترین راه انتقال بیماری  کرونا  از طریق لمس سطوح آلوده است مردم باید شستشوی دست ها را فراموش نکرده تا به این بیماری دچار نشوند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9053



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96