اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان: تعیین تکلیف نجات خلیج گرگان تا اردیبهشت سال آینده/نرماب بهار آینده آبگیری می‌شود
استاندار گلستان گفت: در جلسه هفته گذشته با معاون اول رئیس جمهور قرار شد سازمان‌های متولی تکلیف احیا و نجات خلیج گرگان را تا اردیبهشت ماه سال آینده مشخص کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف استان از جمله  خلیج گرگان ، وضعیت بازسازی مناطق  سیل ‌زده، بندر خواجه نفس،  انتخابات  و غیره پاسخ داد.

 استاندار  گلستان درباره آخرین وضعیت خلیج گرگان و جلسه‌هایی که درباره نجات و احیای آن گرفته شد، اظهارداشت:در کارگروه ساماندهی تالاب‌های کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اعلام کردم اگر کاری برای نجات این خلیج صورت نگیرد تا 4 سال آینده، کل مساحت خلیج گرگان که 40 هزار هکتار است، خشک خواهدشد.

وی گفت:اگر این خلیج خشک شود ریزگردها زندگی مردم شهرها و روستاهای این منطقه را دچار مشکل خواهدکرد.ما برای این خلیج نیاز به تأمین آب داریم و راهکارهای مختلفی هم برای آن پیشنهاد شده است.

حق‌شناس بیان داشت:در جلسه هفته گذشته تصمیم براین شد تا تکلیف نجات و احیای خلیج گرگان تا اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شود.

خواجه نفس تبدیل به بندرچوب می‌شود

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های این استان برای گسترش مبادلات تجاری با کشورهای مختلف اظهارداشت:وجود خط ریلی سراسری، مرز زمینی و مرز دریایی فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی در اختیار استان گلستان قرار داده است.

وی با بیان اینکه ساخت بندرخواجه نفس در دست اقدام قرار دارد، گفت:با توجه به اینکه برداشت چوب در شمال کشور ممنوع بوده و واردات چوب نیز در بنادر مازندران و گیلان امکانپذیر نیست، بهترین نقطه برای احداث بندر تجاری با رویکرد واردات چوب در همین منطقه خواجه نفس است.

حق شناس افزود:علاوه براین سالانه 240 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که دان موردنیاز را باید از طریق بندرامام وارد و پس از صرف هزینه زیاد وارد استان کنیم، در حالیکه با احداث این بندر می‌توانیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به جبران خسارت‌های سیل در استان گفت:برآورد اولیه خسارت‌های سیل به استان حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان بود که تا کنون دولت 3 هزار و 500 میلیارد تومان آن را در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به استان اختصاص داده است.

وی گفت:از این مبلغ بیش از 3 هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که یکهزار میلیارد تومان آن در بخش جبران خسارت‌های بخش مسکونی و  کشاورزی  بود.

به دنبال برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم هستیم

حق شناس در بخش دیگر سخنانش به برگزاری انتخابات پیش‌رو در دوم اسفندماه اشاره کرد و افزود:مبنای انقلاب اسلامی و اساس آن با مردم است.مردم باید در انتخابات با سلیقه‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی یادآور شد:دست کم در انتخابات‌های گذشته میزان مشارکت مردم استان گلستان حدود 74 درصد بوده و ما هم باید تدبیر کنیم تا میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیش از دوره‌های قبلی شود.

استاندار گلستان گفت:هیئت‌های نظارت هم مانند هیئت‌های اجرایی به دنبال مشارکت حداکثری هستند.اما نمی‌توان چیز مطلوبی را به دست آورد اما هزینه‌ای برای آن پرداخت نکرد.ما پیگیر هستیم تا اتفاقی در حوزه تأیید صلاحیت‌ها رخ دهد و شاهد مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باشیم./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8957



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96