اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۴۰ درصد مدارس گنبدکاووس فرسوده است
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: ۴۰ درصد از مجموع ۴۹۳ مدرسه موجود در این شهرستان عمدتا در داخل و حاشیه شهر گنبد فرسوده و نیازمند نوسازی است که تحقق این امر، کمک خیران را می‌طلبد.

کمال‌الدین نظرنژاد روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با رویکرد تشریح برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر اظهارداشت:با توجه به رتبه دوم  گنبد کاووس در بحث تراکم جمعیت دانش‌آموزی بعد از گرگان به عنوان مرکز استان و افزایش بیش از پنج هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری، نیازمند ساخت  مدارس  جدید هستیم.

وی با تقدیر از کمک‌های بسیار خوب  خیران  مدرسه‌ساز گنبدکاووس افزود:از مجموع ۲۶ مدرسه در حال ساخت این شهرستان، ۲۱ مورد آن با کمک خیران است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد:چهار مدرسه خیرساز به مناسبت دهه فجر در مناطق مختلف این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی یک مدرسه نیز در روستای نارلی‌داغ آغاز می‌شود.

نظرنژاد گفت:هم اینک ۸۱ هزار دانش آموز در ۴۹۳ مدرسه گنبدکاووس تحصیل می‌کنند و نزدیک به پنج هزار معلم نیز مسئولیت تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند. 

وی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:بیش از ۲۰ برنامه ویژه دهه فجر در گنبدکاووس اجرا می‌شود که نخستین آن نواختن زنگ انقلاب ساعت ۹:۳۳ دقیقه روز ۱۲ بهمن همزمان با سالگرد ورود امام راحل(ره)به کشور در مدارس است.

وی اضافه کرد:مراسم قرائت قرآن با حضور ۵۰۰ نفر از قاریان دانش‌آموز در امام زاده یحیی بن زید(ع)، پرده برداری از یادمان ۱۷ معلم و ۴۴ دانش آموز شهید شهرستان در محل ورودی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس و کانون دانش‌آموزی شهید رجایی و برگزاری جنگ شادی یاوران انقلاب با حضور در ۴۱ آموزشگاه از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در دهه فجر است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مقام‌های کشوری آموزش و پرورش استان گلستان توسط دانش آموزان این شهرستان کسب شده است، گفت:۱۲ بهمن مسابقات هندبال استان در دانشگاه آزاد اسلامی گنبد برگزار می‌شود و مدارس شهرستان میزبان جشنواره غذای سالم خواهند بود.

سید صالح رفعتی افزود:با توجه به برگزاری نشست با امامان جمعه تشیع و تسنن با هدف افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مسائل دینی، قرار است روزهای یکشنبه امام جمعه تشیع و روزهای سه‌شنبه امام جمعه اهل سنت در یکی از مدارس شهرستان، نماز جماعت را اقامه کنند.

عبدالقادر ظفر معاون توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست گفت:بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۴۰ کلاس درس به همراه ۲۹ اتاق مجموعه باشگاه فرهنگیان شهرستان، میزبان مسافران نوروزی هستند که کارهای آمادگی برای استقبال از فرهنگیان در حال انجام است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8956



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96