اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار کردکوی:

برق رسانی «جهان نما» با حفظ شرایط زیست محیطی انجام خواهد شد
فرماندار کردکوی گفت: برق رسانی جهان نما با حفظ شرایط زیست محیطی انجام خواهد شد.

به گزارش کاسپین، ابراهیم قدمنان عصر شنبه در نشست دهه فجر گلستان اظهارکرد:برنامه های مختلفی برای دهه فجر امسال در شهرستان  کردکوی  در نظر گرفته شده است.

وی افزود:میدان بار کردکوی به مساحت دو نیم هکتار را در کردکوی کلنگ زنی خواهیم کرد که با توجه به گستردگی محصولات باغی غرب استان می تواند شرایط خوبی برای باغداران ایجاد کند.

قدمنان با اشاره به افتتاح و یا تکمیل سه هتل در این شهرستان، ادامه داد:گلخانه لیموترش را به مساحت پنج هزار متر ایجاد خواهیم کرده که قابلیت افزایش چهار هزار متر دیگر را هم دارد.همچنین کارخانه فرآوری آن را هم ایجاد خواهیم کرد.

وی بیان کرد که در مجموع ۴۷ پروژه  عمرانی  و اقتصادی با مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در کردکوی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

قدمنان ادامه داد:برای پیشگیری از خسارات احتمالی سیل، لایروبی رودخانه ها در دستور کار است و تاکنون ۱۱ کیلومتر لایروبی انجام شده است.

وی با اشاره به این پنج کیلومتر از لایروبی رودخانه قره سو باقی مانده، گفت:مرحله اول پرداخت خسارت سیل به کشاورزان انجام شده است.

قدمنان اضافه کرد:تاکنون ۴۵۰ واحد مسکونی تعمیر شده و ۶۰ واحد احداثی هم در دهه فجر افتتاح می شود.

وی همچنین به برق رسانی روستای ییلاقی  جهان نما  اشاره کرد و گفت:این پروژه با حفظ همه شرایط زیست محیطی برق رسانی خواهد شد.

قدمنان توضیح داد:پوشش گیاهی جهان نما درخت ارس است که ارتفاع آن چهار متر بوده ولی ارتفاع تیرچراغ برق ۱۴ متر است که ۱۰ متر اختلاف ارتفاع دارد.

وی با بیان این که هیچ ساختمانی در خارج از بافت روستا ساخته نشده، گفت:اگر موافقت استانداری و  محیط زیست  اخذ شود این منطقه برق رسانی خواهد شد و آسیبی به بافت و محیط زیست زده نخواهد شد.

قدمنان همچنین به ساخت مرکز سرطان شناسی در کردکوی اشاره و بیان کرد:این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده ولی به دلیل مشکل زمین، هنوز بلاتکلیف است.

۸۵۰ برنامه طی دهه فجر در کردکوی اجرا می شود

در ادامه رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  کردکوی هم اظهارکرد:۸۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و غیره ویژه دهه فجر در کردکوی در نظر گرفته شده است.

غلامحسین حجت الاسلام محمودی افزود:۴۰ ختم قرآن، ۲۵ برنامه و نشست قرآنی، رونمایی از تولیدات هنری رسانه، برگزاری ۴۰۰ نشست فرهنگی، نواختن زنگ انقلاب، برپایی ایستگاه صلواتی، ۱۲ برنامه نمایشگاهی و غیره بخشی از این برنامه ها است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8931



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96