اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شناسایی 2798 مورد سرطان جدید در گلستان/ سالانه 1200 گلستانی بر اثر سرطان می‌میرند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از شناسایی ۲ هزار و ۷۹۸ مورد سرطان جدید در استان طی سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: سالانه یک هزار و ۲۰۰ گلستانی بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، عبدالرضا فاضل صبح امروز در دومین مجمع سلامت استان  گلستان  اظهار کرد:کمبود رادیوتراپی معضل بزرگی در گرگان است که سعی می کنیم در سالهای آینده این معضل برطرف شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سونامی  سرطان  در کشور مطرح نیست، تصریح کرد:اگر وضعیت به همین روال پیش برود در آینده شاید با سونامی سرطان مواجه شویم.
رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان افزود:پیش‌بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده میزان سرطان در کشور ۲.۲ برابر افزایش پیدا کند که این آمار بسیار بد است.

گلستان در زمینه شیوع سرطان جزو رتبه اول کشور بوده است
فاضل با بیان اینکه استان گلستان در زمینه شیوع سرطان جزو رتبه اول کشور بوده است، ابراز کرد:داشتن آمار مشخص در زمینه سرطان به دلیل برخورداری مرکز ثبت سرطان استان گلستان است.
وی با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در استان گلستان گفت:در سال ۱۳۹۷ تعداد ۸ هزار و ۸۴۲ مورد مرگ در استان گلستان ثبت شد که ۳ هزار و ۹۰۷ نفر معادل ۴۶ درصد بر اثر بیماری قلب و عروق جان خود را از دست دادند، یک هزار و ۲۰۲ نفر از مردم استان بر اثر بیماری سرطان جان باختند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ سالانه 2 هزار و 700 نفر در استان درگیر بیماری سرطان می‌شوند که یک هزار و 200 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

شیوع سرطان پستان، روده، معده بزرگ و ریه در استان گلستان بالاست/کمبود رادیوتراپی معضل بزرگ در گرگان است
فاضل بیان کرد:سرطان‌های کشنده در استان گلستان شامل سرطان پستان، روده، معده بزرگ و ریه است که شیوع آن در استان گلستان بالاست، سرطان معده و ریه به دلیل مصرف مواد مخدر و سیگار در استان رو به افزایش است به طوری که 90 درصد بیماران سرطانی سیگاری و قلیانی هستند.
وی با اشاره به بروز ۲ هزار و ۷۹۸ سرطان جدید در استان گلستان گفت:شدت سرطان در مردان ۵۳ درصد و در بانوان ۴۷ درصد گزارش شده است این بیماری در جامعه شهری ۵۵ درصد و در جامعه روستایی ۴۵ درصد را درگیر خود کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود:سرطان مری در شرق استان گلستان شامل شهرهای کلاله، مراوه تپه و گرگان شیوع دارد و سرطان پستان در غرب استان«بندرگز، کردکوی و گرگان»رو به افزایش است، همچنین سرطان خون در شهرهای گمیشان، گرگان و کردکوی بیشتر از سایر شهرهای استان گلستان است.
فاضل؛ غربالگری و تشخیص زودهنگام را در کاهش بیماری سرطان موثر خواند و گفت:کمبود رادیوتراپی معضل بزرگی در گرگان است که سعی می کنیم در سال‌های آینده این معضل برطرف شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8930



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96