اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رسیدگی به پرونده‌های قضایی شتاب می‌گیرد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از زمان تشکیل هیئت‌های ویژه، ۷۷۰ زندانی آزاد شدند و هزار پرونده معوق، مختومه شد.

به گزارش خبرنگار  کاسپین خبر ، هاشمیان رئیس کل  دادگستری  گلستان در جلسه روسا و دادستان‌های سراسر استان، کاهش پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری را دو محور راهبردی و اساسی  قوه قضاییه  خواند و گفت:باید روسا و دادستان‌ها به صورت ویژه بر این دومحور تمرکز کنند.


هادی هاشمیان افزود:برای این منظور هیئت‌های ویژه با حضور قضات پیشکسوت و با تجربه استان تشکیل شده است که در کمتر از یک ماه از آغاز به کار این هیئت‌ها، تا کنون ۷۷۰ زندانی آزاد شده اند و بیش از هزار پرونده معوق، مختومه شده است.


رئیس کل دادگستری گلستان، همچنین از بازبینی همه پرونده‌های پیش از مهر امسال خبر داد و گفت:روسا، دادستان‌ها و اعضای هیئت‌های ویژه موظفند همه پرونده‌های قبل از مهر امسال را بازبینی و در صورتی که این پرونده‌ها آماده رای یا بلاتکلیف مانده باشند اقدامات لازم برای بررسی و تعیین تکلیف آن ها، را انجام دهند.


او با تاکید بر تعیین تکلیف همه پرونده‌های معوق تا عید گفت:برای تمرکز بیشتر قضات بر رسیدگی به پرونده‌ها، تا آخر سال همه جلسات کاری قضایی باید بعد از ساعت اداری تشکیل شود و روسا و دادستان‌ها نیز جز در موارد ضروری از حضور در جلسه‌های بین دستگاهی که آنان را از تمرکز بر رسیدگی به امور مردم دور می‌کند، بپرهیزند.


هاشمیان گفت:حضور و اقدامات آیت الله رئیسی نگاه مردم به دستگاه قضایی را تغییر داده و آنان را به دستگاه قضایی امیدوارتر کرده است بنابر این همه باید به تاسی از ایشان و شهید سپهبد سلیمانی، در جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم با کار جهادی به امور مردم رسیدگی کنیم و پاسخگوی مراجعان باشیم.


این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت:اقدامات رئیس قوه قضاییه، به قضات ما برای برخورد با فساد بیش از پیش جرات داده و ان شاء الله ما بتوانیم از این فرصت برای خدمت بیشتر به مردم و اجرای عدالت بهره ببریم.


هادی هاشمیان به تلاش اعضای  شورای حل اختلاف  برای کاهش پرونده‌های مسن هم اشاره کرد و گفت:اقدامات سازشی اعضای شورا از ورودی پرونده به محاکم کاسته و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به پرونده‌های معوق و سنگین برای قضات ما فراهم کرده است.


هاشمیان ادامه داد:فقط در کمالان یک شعبه شورای حل اختلاف در طول ماه ۱۷۰ پرونده را بررسی و برای سازش تلاش کردند که ستودنیست./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8928



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96