اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون استان گلستان:

نیازمند اهدای خون گروه‌های منفی خون در گلستان هستیم
مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون استان گلستان از کمبود گروه‌های خون منفی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  کاسپین خبر ، فاطمه محمودی مسئول واحد اهداکنندگان خون  انتقال خون  استان گلستان با اشاره به کمبود گروه‌های خونی منفی در گلستان گفت:اهدای خون از گروه‌های منفی موجب ذخیره سازی بهینه این گروه‌ها و نجات به موقع جان بیماران می‌شود.


او با بیان اینکه آمار افرادی که دارای گروه‌های منفی هستند نسبت به دیگر افراد بسیار کمتر است، افزود:در مواقعی که فرد بیماری نیاز به گروه خون منفی به ویژه گروه خونی خودش داشته باشد تهیه خون برای این بیماران بسیار مشکل است.


محمودی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای ذخیره گروه‌های خونی منفی گفت:زمانی که اهداکنندگان گروه خونی منفی برای اهدای خون مراجعه می‌کنند از آن‌ها می‌خواهیم طی نوبت دهی و  فراخوان ی که از طرف انتقال خون انجام می‌شود برای اهداء مراجعه اقدام کنند و همین مسئله موجب می‌شود که ذخیره این گروه‌های خونی به موقع انجام شود.


او افزود:با توجه به ذخیره گروه خونی موردنظر از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود روز‌های دیگری برای اهدای خون مراجعه کنند تا خون تازه و سالم در اختیار بیماران قرار گیرد.


مسئول واحد اهداکنندگان خون انتقال خون استان گلستان ضمن قدردانی از هم استانی‌ها در اهدای خون گفت:تقاضا می‌کنیم افرادی که گروه خونی AB منفی دارند در اسرع وقت به مراکز اهدای خون استان گلستان مراجعه کنند./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8857



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96