اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نجات 152 نفر گرفتار در برف محور «توسکستان» گرگان
152 نفر گرفتار در برف محور توسکستان شب گذشته با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گلستان به نقطه امنی منتقل شدند.

سیدرحیم میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار  کاسپین خبر  در گرگان اظهار کرد:ساعت ۱۸ و ۱۰ دقیقه شامگاه گذشته موضوع در راه ماندگی مسافران در محور« توسکستان »به«شاهرود»به مرکز ندای  امداد   هلال احمر  گلستان گزارش شد.

وی ادامه داد:بلافاصله تیم امداد و نجات جاده‌ای شهرستان گرگان به دلیل نزدیکی به محل حادثه، اعزام شد و عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد:متاسفانه غالب افراد در راه مانده به دلیل نداشتن زنجیر چرخ یا عدم آشنایی با نحوه بستن آن دچار مشکل شده بودند که با کمک امدادگران هلال احمر گرگان زنجیر چرخ برای آنها بسته شد و با راهنمایی به نقطه امنی منتقل شدند.

میرکریمی بیان کرد:در این عملیات ۳۸ خانواده شامل ۱۵۲ نفر در برف و کولاک شب گذشته محور توسکستان دچار مشکل شدند که با اقدام امدادگران از منطقه خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در منطقه کوهستانی«چال‌چالیان»محور توسکستان رخ داد، گفت:نکته بسیار مهم در سفرهای زمستانه به ویژه در استان‌هایی که دارای محورهای کوهستانی هستند، این است که رانندگان حتما باید پیش‌بینی شرابط برف و کولاک را قبل از آغاز سفر داشته باشند و نسبت به همراه داشتن تجهیزات زمستانه اقدام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد:فقط همراه داشتن زنجیر چرخ تضمینی بر عدم در راه ماندگی در نقاط کوهستانی نیست و رانندگان باید برای حفظ ایمنی خود و سایر مسافران خودرو و حتی سایر مسافران خودروها حتما نحوه بستن زنجیر چرخ را آموزش ببینند تا در چنین مواقعی بتوانند از آن استفاده کنند.

میرکریمی تاکید کرد:سامانه تلفنی ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت ندای امداد امدادخواهان و خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8843



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96