اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گنبدکاووس رتبه نخست پرورش ماهیان گرمابی گلستان را دارد
رییس اداره شیلات گنبدکاووس واقع در شرق گلستان اعلام کرد که این شهرستان با تولید ۶۰ درصد ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان دارد.

غلامحسن قزاق روز سه‌شنبه در گفت و گو با  کاسپین خبر  اظهار داشت:در حال حاضر ۲۰۰ مزرعه و آب‌بندان پرورش ماهی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح شهرستان فعال است که به پرورش چهار گونه ماهیان گرمابی شامل"فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد"مشغول هستند.

وی با اشاره آغاز فصل صید ماهیان گرمابی در شهرستان  گنبد کاووس، اضافه کرد:پیش بینی تولید امسال این نوع ماهیان باتوجه به بارش‌های خوب باران در روزهای آغازین امسال و آبگیری بموقع مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی، افزون بر ۱۰ هزار تن است.

قزاق تصریح کرد: صید و برداشت ماهیان گرمابی در گنبدکاووس تا پایان امسال و ایام عید نوروز سال آینده ادامه دارد و مزارعی که برداشت آنها پایان می‌یابد، بلافاصله کار آبگیری را برای رهاسازی بچه ماهی برای سال آینده آغاز می‌کنند.

وی همچنین گفت:بخشی از تولید ماهیان گرمابی گنبدکاووس در این شهرستان و استان گلستان مصرف و بیشتر آن نیز به استان‌های دیگر کشور از جمله تهران ارسال می شود.

گنبدکاووس به دلیل شرایط اقلیمی خشک و نیمه بیابانی آن از شهرستان‌های مستعد پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8840



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

گنبد شیلات


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96