اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲ جنگلبان گلستانی حین مهار آتش مصدوم شدند
دو جنگلبان گلستانی حین تلاش برای مهار آتش سوزی دیشب چهارشنبه عرصه های جنگلی این استان مصدوم و به دلیل جراحات راهی بیمارستان شدند.

مدیرکل  منابع طبیعی  و آبخیزداری گلستان روز پنجشنبه با تایید این خبر به  کاسپین خبر  گفت:عباسعلی مصطفی لو بر اثر افتادن شاخه های سوخته درخت و احمد منصوری به خاطر حرکت سنگ از دامنه از ناحیه پا و سر آسیب دیده و به بیمارستان  مینودشت  منتقل شدند.

ابوطالب قزل سفلو افزود:این جنگلبانان به همراه سایر همکاران خود و نیروهای مردمی چهارشنبه شب مشغول مهار آتش در بخشی از جنگل های منطقه"قزلق آبپران"شهرستان  گالیکش  بودند که دچار حادثه شدند.

وی که شب گذشته از جنگلبانان  مصدوم  در بیمارستان مینودشت عیادت کرد، گفت: وضعیت جسمانی این جنگلبانان مساعد است.

به گفته وی، اکنون آتش در منطقه جنگلی قزلق آبپران گالیکش خاموش شده است.

آتش در ۴۸ ساعت گذشته علاوه بر  پارک ملی گلستان ، ۱۰ عرصه دیگر جنگلی این استان را نیز در بر گرفت که با وجود دشواری در تردد به دلیل سخت گذر بودن مناطق دچار آتش سوزی، با حضور نیروهای امدادی و مردمی این آتش ها به طور کامل خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به آماده باش نیروهای جنگلبانی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در فصل زمستان اشاره کرد و افزود:علاوه بر مشارکت نیروهای مردمی، ۵۰۰ نیروی اداره کل منابع طبیعی استان نیز آماده مقابله با آتش سوزی هستند.

وی گفت:در این راستا گشت های منظم در عرصه های استان توسط یگان حفاظت اجرا می شود به طوری که روزانه ۵۳ گروه پیاده، ۵۵ گروه خودرویی و ۸۶ گروه موتوری در عرصه های منابع طبیعی گشت زنی می کنند.

قزل سفلو از مردم خواست در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موارد را به شماره ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع منابع طبیعی گزارش دهند.

 عرصه های منابع طبیعی واقع در پارک ملی گلستان تحت مدیریت خاص این پارک بوده و همچنین حفاظت از ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی واقع در نوار جنوبی استان گلستان که از نوکنده تا گلیداغ مراوه تپه امتداد دارد، با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8822



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96