اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان خبرداد:

ایجاد سه مرکز جدید یادگیری محلی ویژه سوادآموزان در گلستان
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز یادگیری محلی ویژه سوادآموزان در استان فعالیت می‌کنند، گفت: به‌منظور ترویج سوادآموزی، سه مرکز یادگیری محلی دیگر نیز در استان ایجاد خواهد شد.

حسینعلی همراه امروز شنبه ۳۰ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در هفت دی‌ماه سال ۱۳۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی(ره)نهضت  سوادآموزی  تشکیل شد.به همین مناسبت، هفته نهضت سوادآموزی نامگذاری شد و در این هفته برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

وی گفت:روز شمار هفته سوادآموزی امسال که از یکشنبه یکم دی‌ماه آغاز می‌شود به ترتیب"سوادآموزی و رسانه"،"سوادآموزی، مشارکت و رونق تولید"،"سوادآموزی و خانواده و فرهنگ کتابخوانی"،"سوادآموزی و مسئولان"،"سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت"،"سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار"و"سوادآموزی و تجدید میثاق با امام راحل"نامگذاری شده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش گلستان بیان کرد:نرخ باسوادی در گلستان ۹۴.۳ درصد است و استان از این نظر در رتبه بیست و یکم کشور قرار دارد.

همراه با اشاره به اینکه سن جامعه هدف ما بین ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت:در سرشماری سال ۹۵، بالغ‌بر ۶۸ هزار و ۶۷۲ بی‌سواد در بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در گلستان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم آموزش صورت می‌گیرد، گفت:به ازای هر فرد در دوره سواد ۷۹۲ هزار تومان، هر فرد در دوره انتقال ۹۳۰ هزار تومان و به ازای هر فرد در دوره تحکیم ۱۶۱ هزار تومان به‌حساب آموزش‌دهنده واریز می‌شود./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8802



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96