اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رای دادگاه پرونده توزیع غیرقانونی گندم در گلستان صادر شد
رییس دادگستری گلستان گفت: رای دادگاه پرونده توزیع خارج از شبکه گندم در استان گلستان با عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر شد.

به گزارش روز سه شنبه  دادگستری  گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت:دادگاه با احراز بزهکاری متهمان مبنی بر مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع  گندم ، متهم ردیف اول آق اویلی رادنیا را به تحمل پنج سال حبس و میرحسین شجاعی و ابوالحسن فاضلی را هرکدام به تحمل ۹ سال حبس محکوم کرد.

وی افزود:علاوه بر حبس، هر سه متهم پرونده در مجموع به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش ۹ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۹۳ کیلوگرم گندم محکوم شدند.

رییس کل دادگستری گلستان گفت:رسیدگی به پرونده گندم های مفقودی گلستان که از ۱۹ آبان آغاز شده بود در ۳ جلسه به پایان رسید.

 هاشمیان افزود:رادنیا متهم ردیف اول پرونده با تودیع وثیقه آزاد است، شجاعی دیگر متهم پرونده فراری است و فاضل سومین متهم این پرونده به علت ناتوانی در تامین وثیقه برای یک پرونده دیگر در مشهد زندانی است.

شاکی این پرونده شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو استان گلستان سال ۹۵ حدود ۱۵ هزار تن گندم را به کارخانه متهمان با نام  "دُر آسیاب شاهکوه"  امانت سپرده بود که بیش از ۹ هزار تن از این گندم مفقود شد.

این پرونده بعد از پرونده  پرهام  آزادشهر که متهمان آن با عنوان ثبت نام خودروهای لیزینگی از ۲ هزار ۸۱۹ نفر در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده بودند، دومین پرونده اخلال در نظام اقتصادی گلستان است.

رای پرونده متهمان شرکت پرهام آزادشهر هفته گذشته صادر شده که براساس آن هر سه متهم، به رد مال به شکات و مالباختگان به همراه در مجموع ۵۰ سال زندان و شلاق و همچنین انفصال دایم از خدمات دولتی محکوم شدند.

رای صادره پرونده های اخلال در نظام اقنصادی غیرقابل اعتراض و تجدید نظر است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8780



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96