اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فوتی‌های آنفلوآنزای گلستان به ۱۱ نفر رسید/ فروکش کردن موج بیماری در استان
رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: از ابتدای مهر تا کنون یکهزار و ۲۰۰ نفر در گلستان به انواع ویروس آنفلوآنزا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۱ نفر بر اثر این بیماری فوت شده اند.

عارف نیا رییس مرکز  بهداشت  گلستان در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  از گرگان، گفت:از ابتدای مهر تا دیروز یکهزار و ۲۰۰ نفر در گلستان به انواع ویروس آنفلوآنزا مبتلا شدند که از این تعداد برای ۲۴۰ نفر از افراد بدحال، افراد پرخطر مانند مادران باردار، افراد کهنسال و کودکان آزمایش انجام شده است.


او افزود:پس از انجام آزمایش از ۲۴۰ نفر مشکوک به بیماری ، تست ۶۰ نفر مثبت بود و این تعداد به انواع آنفلوآنزا مبتلا بودند.


عارف نیا ادامه داد:خوشبختانه در چند روز اخیر تعداد بستری‌ها کم و همچنین روند ابتلا نیز کاهشی شده است یعنی اگر در روز‌های اول روزانه ۶۰ نفر بستری و مشکوک به آنفلوآنزا داشتیم در روز‌های اخیر تعداد به ۲۰ الی ۱۷ نفر در کل استان کاهش یافته است.

او افزود:بیش از ۹۰ درصد  فوت ی‌های گلستان بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۰ درصد نیز به علت تاخیر در مراجعه جان خود را از دست دادند.


رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت:در عین حال مردم باید همچنان اصول مراقبت و پیشگیری را رعایت واز دست دادن و روبوسی پرهیز کنند.


به گفته عارف نیا همچنین شستشوی دایمی دست‌ها با آب و مایع یا صابون به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه نیز از دیگر مواردی است که در جلوگیری از ابتلا بسیار موثر است./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8772



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96