اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کسانی که ‎دنبال گرانی افسارگسیخته هستند آب به آسیاب دشمن می‎ریزند
امام جمعه گرگان گفت: افرادی که در این شرایط به‎دنبال گرانی بی‎حد و مرز هستند و اوضاع مملکت را شلوغ می‎کنند تفاوت این افراد با آمریکا چیست؟

به گزارش  کاسپین خبر  از  گرگان ، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه  این هفته گرگان، با اشاره به حضور امام حسن عسکری(ع)در این شهر اظهار کرد:در سوم ربیع‌الثانی امام حسن عسکری(ع)وارد گرگان شدند و مطالبات و سؤالات مردم را پاسخ داد.

وی با بیان اینکه سعی و تلاش بنی عباس این بود که رابطه امام حسن عسکری(ع)با مردم را قطع کنند، تصریح کرد:امید است شهر جرجان همانطور که مورد توجه امام حسن عسکری(ع) بوده مورد توجه امام زمان(عج)نیز باشد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: چهارم ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)است که از چهره‎های برجسته پیروان اهل بیت(ع)بوده و با شهادت از دنیا رفته است.

نورمفیدی بیان کرد:در روایات آمده کسی که عبدالعظیم حسنی را در شهر ری زیارت کند همانند آن است که به زیارت امام حسین(ع)خواهد بود.

وی با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‎ا‎‎لله مدرس بیان کرد:در روزهایی که کسی جرأت نفس کشیدن در برابر رضاخان را نداشت آیت‎الله مدرس در برابر رژیم پهلوی ایستاد که وی را تبعید کردند و در تبعید به شهادت رسید.

امام جمعه گرگان همچنین پیشاپیش سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی را گرامی داشت و افزود:میرزا کوچک خان جنگلی در برابر مزدوران داخلی و خارجی قیام کرد و در زمستان و میان کوه‎های برف به درجه شهادت نائل آمد.

نورمفیدی تأکید کرد:جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به عزت و اقتدار پیچ و خم‎های زیادی را پشت سر گذاشت و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

*مردم با راهپیمایی باشکوه مشت محکمی بر دهان اغتشاشگران زدند

وی با اشاره به راهپیمایی مردم سراسر کشور در محکومیت اقدامات اغتشاشگران در پی  گرانی   بنزین  تصریح کرد:مردم ایران با تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله تهران مشت محکمی بر دهان طراحان این اغتشاشات وارد کردند.

امام جمعه گرگان ادامه داد:ملت ایران به میدان آمد و نشان داد اگر مشکلی هم داشته باشیم حاضر نیستیم کشورهایی مانند آمریکا و آل‎سعود روی موج اعتراضات مردم سوار شوند و آن را به هر سو که خود می‎خواهند هدایت کنند.

نورمفیدی اضافه کرد:ملت ایران کودتای 28 مرداد را تجربه کردند، در آن زمان نیز پس از ایجاد مشکلات داخلی، دشمن از شرایط بوجود آمده سوء‎استفاده کرد و افرادی مانند«شعبان بی‎مخ»شاه را به قدرت بازگرداندند.

وی به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت:بسیج یک سازمان و تشکیلات مردمی است و امام(ره)از آن به عنوان یک ارتش ۲۰ میلیونی یاد کرده است.

امام جمعه گرگان متذکر شد:امام(ره)با دید الهی که داشت، می‎دانست که دشمنان این انقلاب راه رها نمی‎کنند و از هر راهی که بتوانند برای انقلاب دردسر و مشکل ایجاد می‎کنند.

*دشمن با تحریم و فشار  اقتصادی  می‌خواهد مردم را خسته کند

نورمفیدی با بیان اینکه بسیج باید شرایط امروز را درک کند و توطئه‎های دشمن را بشناسد، خاطرنشان کرد:یک بسیجی باید به توطئه‎های دشمن آگاه باشد و مانع تحقق آنها شود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از توطئه‎های دشمنان در حوزه اقتصادی است، گفت:دشمن با تحریم و اعمال فشار می‎خواهد مردم ایران را خسته کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه یک بسیجی باید در برابر تحریم‎های اقتصادی دشمن وارد میدان شود، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به امر رونق تولید افزود:در شرایط فعلی باید تولید را رونق بدهیم و اشتغال را بهبود ببخشیم و هر کسی در هر لباسی که باشد اعم از بازاری، پزشک، ارتشی و...می‎تواند در این امر وارد شود و بسیجی باشد.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر ذائقه فکری است، کرد:متأسفانه در حوزه فرهنگی مشکلات زیادی داریم، فضای مجازی میدان جنگ است و این جنگ بسیار خطرناکتر از جبهه‎های جنگ است.

*دستگاه‌های ذی‌ربط بازار را کنترل کنند

وی به گرانی بنزین اشاره کرد و افزود:سران قوای سه‎گانه در این خصوص تصمیمی گرفتند و این تصمیم مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، مطمئن باشید سران قوا از مشکلات به وجود آمده با خبر بودند ولی مصلحتی که برای این تصمیم گرفته شده بسیار مهمتر از این مشکلات است، البته توصیه شده که باید این بازرسی‎ها دقیق و مستمر باشد و از رواج گرانی‎های بی‎اساس پرهیز شود.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد:اعلام شده که با افزایش قیمت بنزین اجناس سه تا چهار درصد گران می‎شود و اگر اینگونه است دولت هم اجازه افزایش قیمت به این میزان را ارائه کند و مانع گران شدن اجناس بیش از این نشوند.

نورمفیدی گفت:افزایش سه، چهار تا پنج درصدی گرانی شاید برای مردم قابل تحمل باشد اما مسؤولان، بازرسان، تعزیرات و مردم کمک کنند تا گرانی‎ها بیش از این نشود و مشکلی بوجود نیاید.

وی تأکید کرد:باید این مقطع را پشت سر بگذاریم و افرادی که در این شرایط به‎دنبال گرانی بی‎حد و مرز هستند و اوضاع مملکت را شلوغ می‎کنند فرق این افراد با آمریکا چیست، برخی که اینگونه رفتار می‎کنند به آمریکا کمک می‎کنند و نباید آب به آسیاب دشمن بریزند.

امام جمعه گرگان تأکید کرد:ملتمسانه از همه اصناف درخواست می‎کنیم حواس خود را جمع کنند، اگر افزایش قیمت وجود دارد در حد معقول باید باشد و دولت نیز باید کمک کند به افرادی که حمل و نقل انجام می‎دهند در شرایط متناسب و معتدل به شغل خود ادامه دهند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8698



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96