اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۹ متهم بزرگترین شبکه پولشویی کشور در گلستان دستگیر شدند/ کشف ۱۰۰۰میلیارد تومان املاک و ۲۰کیلو شمش طلا
رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری ۹ متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در استان گفت: یک‌هزار میلیارد تومان املاک، ۴۰ شرکت، ۱۰۰ خودرو و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا از کلاهبرداران شناسایی و کشف شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه  پولشویی  کشور در استان  گلستان  اظهار داشت:در مدت 6 سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود:این باند 3 سرشبکه اصلی و 6 همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند، علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد 300 نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس‌کل  دادگستری  استان ادامه داد:معاملات املاک، مستغلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارز، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

وی گفت:ارزیابی اولیه‌املاک متهمان تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و همچنین 40 شرکت خدماتی، تولیدی و تجاری نیز از متهمان شناسایی شده است.

هاشمیان ادامه داد:بیش از 100 خودروی سبک و سنگین این شبکه پولشویی و ده‌ها کیلوگرم شمش طلا که تاکنون 20 کیلوگرم شناسایی و کشف شده است، از دیگر موارد این پرونده است.

وی گفت:کلاهبرداران با افتتاح صدها حساب بانکی به نام‌های واهی، سودهای کلان به جیب زده‌اند، علاوه بر این، متهمان برای پولشویی و فرار مالیاتی هیچ‌گونه اموالی به نام خود نداشتند و همه املاک و اموال به نام افراد دیگر است اما با وکالت‌نامه‌ها و اقرارنامه‌هایی که از این افراد می‌گرفتند، در عمل همه سودها به جیب آنان می‌رفت.

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد:بررسی‌های بیشتر درباره این پرونده و شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8667



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96