اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان: اینچه‌برون ظرفیت بی‌نظیری برای شهر هوشمند دارد
استاندار گلستان گفت : منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون با بهره‌مندی از برخی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده ظرفیت بی نظیری برای ایجاد شهر هوشمند دارد.

هادی حق شناس شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح نهمین دوره نمایشگاه الکامپ در گرگان اظهار داشت:معاف بودن از پرداخت مالیات طی بیست سال، بی نیازی دستگاه های اجرایی در کسب مجوز برای احداث واحد های تولیدی و آب هوای مطلوب از جمله ویژگی های  اینچه برون  برای ایجاد علاقه در سرمایه گذاران است.

وی افزود:دسترسی به راه آهن سراسری و مرز زمینی با ترکمنستان از دیگر مزیت های مهم این منطقه است و با اندکی تلاش می توان از مزیت مرز دریایی نیز در این منطقه برخوردار شد.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان-ترکمنستان-ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شد.

 استاندار  گلستان در ادامه به اهمیت فعالیت شرکت های استارتاپی اشاره کرد و گفت:حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی هزینه ها را کاهش داده و رفاه عمومی و اشتغال را بهبود می بخشد.

 حق شناس همچنین از رییس پارک علمی و فن آوری گلستان خواست برای ایجاد اولین کارخانه نوآوری بر اساس تفاهم نامه میان معاونت علمی رییس جمهوری و پارک علم و فناوری اقدام کنند. 

رییس پارک علم و فناوری گلستان نیز گفت:ظرفیت بالای شرکت های آی تی را در توسعه استان نباید نادیده گرفت.

مهدی غفاری بر لزوم هدایت سرمایه گذاران جهت پشتیبانی از شرکت های استارتاپی تاکید کرد و گفت:مسیر توسعه استان در گروه حمایت از این شرکت ها قرار دارد.

  به گزارش  کاسپین خبر  نهمین نمایشگاه کامپیوتر و ماشین های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رسانه های دیجیتال و تراکنش تا ۳ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گلستان برپا است.

بیش از ۷۰ شرکت دولتی، خصوصی و استارتاپ از استان های گلستان، خراسان شمالی، تهران، خراسان رضوی و همدان در فضایی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع ،گروه های کالایی در زمینه فناوری اطلاعات، مخابرات، آی تی، دولت الکترونیک، سیستم های امنیتی و حفاظتی، خدمات ارتباطات ثابت، اپراتورهای تلفن همراه، بانک، بیمه، بورس، برنامه نویسی و طراحی وب و ثبت دامنه، بسته های آموزشی، امور سینمایی، انیمیشن و گرافیک، نرم افزار، برق و الکترونیک، برنامه ها و تلفن هوشمند را در این نمایشگاه ارایه می کنند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8661



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96