اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



همه محورهای مواصلاتی گلستان باز است؛ موج بعدی بارش‌ها سه‌شنبه از راه می‌رسد
در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گلستان دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه در مناطق مختلف استان کاهش یافت و بیشترین بارش برف به ارتفاع ۳۵ میلی‌متر در مناطق کوهستانی و مرتفع به ثبت رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گلستان از اواخر وقت روز پنج‌شنبه گذشته تا کنون دمای هوا در برخی مناطق استان 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.در این مدت شاهد بارش برف و باران در سراسر استان بودیم که رکورد بیشترین بارش‌برف در استان مربوط به ارتفاعات افراتخته در علی‌آبادکتول و درازنو کردکوی بوده است.همچنین در این مدت بیشترین بارش باران در شهرستان‌های گرگان، آزادشهر و بندرگز به ثبت رسید.

مهدی میقانی، مدیرکل  راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار  کاسپین خبر  اظهارداشت:بارش برف و کولاک در تمامی محورهای کوهستانی استان در روز و شب گذشته اتفاق افتاد که با تلاش راهداران هیچ کدام از محورهای مواصلاتی استان مسدود نشد.

وی گفت:در محورهای کوهستانی خوش ییلاق، درازنو، توسکستان، شاهکوه و چهارباغ عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی همچنان در حال انجام است.

میقانی افزود:در حال حاضر نیز تردد در تمامی محورهای مواصلاتی استان برقرار است اما مسافران برای عبور از محورهای کوهستانی باید زنجیرچرخ و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

موج دوم بارش‌ها در راه است

محمدرضا رحمان‌نیا، معاون توسعه و پیش‌یابی  هواشناسی  گلستان نیز در این باره به خبرنگار تسنیم گفت:در دو روز گذشته به ویژه در روز جمعه شاهد بارش برف و باران در اغلب نقاط استان بودیم و دمای هوا نیز در استان تا 12 درجه کاهش یافت.

وی گفت:فعالیت سامانه سرد و بارشی که روز پنج شنبه بر فراز استان فعال شده بود امروز و فردا با شدت کمتری ادامه دارد و در این روز گاهی شاهد بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان خواهیم بود.

رحمان‌نیا افزود:الگوهای پیش‌یابی حاکی از ورود سامانه بارشی دیگری به استان از روز سه‌شنبه است که سبب بارش باران و برف در ارتفاعات استان می‌شود./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8633



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96