اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در گنبدکاووس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: 28 پروژه عمرانی با اعتبار ۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان اجرایی شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  از  گرگان ، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد شامگاه چهارشنبه در جمع مردم گرگان اظهار کرد:با همت اصحاب وقف و مسؤولان از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال ۲۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان و به مساحت ۷ هزار و ۶۰۵ مترمربع در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان اجرایی شد و از طریق آن برای ۷۴۹ نفر اشتغال نفر روز و رسمی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد:همچنین ۱۰ پروژه جدید با مساحت ۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع و با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان در دست اجرا است که تاکنون ۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیرکل  اوقاف  و امور خیریه استان گلستان حجم فعالیت عمرانی پروژه‌های در دست اجرای اوقاف گلستان را ۸ هزار و ۶۸۰ مترمربع اعلام کرد و گفت:از طریق این پروژه‌ها برای ۹۴۰ نفر روز اشتغال ایجاد شده است.

سلیمانی‌فرد افزود:امسال ۵۸ بقعه متبرکه از سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست تسهیلات داشتند که امیدواریم، بتوانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

*پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی سردرب امامزاده عبدالله(ع)گرگان

وی به اقدامات عمرانی در امامزاده عبدالله(ع)گرگان اشاره کرد و یادآور شد:یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سرویس بهداشتی و وضوخانه این بقعه متبرکه هزینه شده، همچنین سردرب بقعه که بیش از ۲۰ سال بنا به دلایل مختلف معطل مانده بود با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز کرد:با تلاش و همدلی مسؤولان صدا و سیما و مخابرات دو بقعه امامزاده عبدالله(ع)گرگان و حضرت یحیی بن زید(ع)به شبکه فیبر نوری مجهز شدند.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات خوبی در دستور کار ما قرار دارد، خاطرنشان کرد:براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت و ستاد اجرایی حضرت امام(ره)منعقد شد یک هزار و ۱۰۰ نفر از هیئت امنا و خدام اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند.

راه‌اندازی نخستین نیروگاه  برق  خورشیدی در بقعه«ملاعلی عطا»دانشمند  گنبد کاووس

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نخستین نیروگاه برق خورشیدی در بقعه«ملاعلی عطا»دانشمند گنبدکاووس بیان کرد:با توجه به اینکه به دنبال منابع مالی پایدار برای اماکن مذهبی و امامزادگان هستیم امیدواریم این نیروگاه کوچک مقیاس به خوبی توسعه یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد:ایجاد نیروگاه برق خورشیدی یک طرح اقتصادی است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد و مقدمه‌ای برای اجرای طرح‌های مشابه در سایر نقاط باشد.

سلیمانی‌فرد به راه‌اندازی موزه وقف در استان گلستان اشاره و تاکید کرد:موزه وقف از پروژه‌های مهم استان محسوب می‌شود و امیدواریم این پروژه، محلی برای ارائه مفاخر امامزادگان و بقاع متبرکه باشد.

وی از حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی دشمن‌شکن ۱۳ آبان قدردانی کرد و افزود:همانطور که در ۱۳ آبان امسال شکوه همدلی و تلألو دیگر از«مرگ بر آمریکا»را دیدیم و اجرای این پروژه‌ها نیز به نوعی«مرگ بر آمریکا» عملی ما محسوب می‌شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8586



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96