اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

دشمنان به دنبال بی ثباتی در منطقه هستند/ ضرورت اصلاح الگوی مصرف
امام جمعه گرگان گفت: شرایط فعلی حاکم بر مناسبات منطقه ای و جهانی نشان می دهد که دشمنان به دنبال بی ثباتی و خلق فتنه در منطقه هستند.

به گزارش  کاسپین خبر ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی  سیاسی  نماز جمعه  گرگان  اظهارکرد:شرایط فعلی حاکم بر مناسبات منطقه ای و جهانی نشان می دهد که دشمنان به دنبال بی ثباتی و خلق فتنه در منطقه هستند.

وی افزود:ملت ایران و همه ملت‎ها باید بدانند شرایطی که امروز بر دنیا حاکم است مناسب بشریت نیست، هیچ کشوری در مصونیت قرار ندارد چراکه کار دشمنان فتنه‎انگیزی است.

نورمفیدی گفت:دشمن درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است و رویه آن خلق بی ثباتی در منطقه است.

وی ادامه داد:افرادی که در راستای ایجاد وحدت و همدلی در جامعه پرتلاش و کوشا باشند در راه تحقق خواسته‌الهی گام برداشته و افرادی که عامل تفرقه باشند در بند شیطان هستند.

نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به روند غیرمتعارف حاکم بر صنعت غذایی در ایران اشاره کرد و گفت:براساس آمارهای جهانی سالانه ۱۵ میلیارد دلار ضایعات غذایی در ایران رقم می خورد که این حجم از دور ریز غذا زیبنده یک کشور مسلمان پیرو سیره نبوی و با فرهنگ غنی مثل ایران نیست.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه متأسفانه ۳۰ درصد غذای ایران در سطل زباله می‎رود، گفت:با این میزان غذا می توان غذای ۲۱ میلیون نفر را تأمین کرد.

نورمفیدی ادامه داد:اگر برای آینده ایران توسعه همه جانبه ترسیم کرده ایم باید رویه های غلط حاکم بر بخش های مختلف در کشور را اصلاح کنیم.

وی گفت:مصارف بیش از حد و بدون دلیل در بخش های مختلف کشور به ویژه در حوزه انرژی و آب در بخش  کشاورزی  باید برچیده شود تا موقعی که این مسائل در کشور اصلاح نشود سرعت دست یابی به پیشرفت همه جانبه و تعالی کشور سرعت خوبی نمی گیرد و برای این کار باید همه آحاد مردم در کنار ادارات مختلف نقش آفرینی کنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8568



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96