اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگیری متخلفان صید پرندگان شکاری در گمیشان و کردکوی
متخلفان صید پرندگان شکاری در گمیشان و کردکوی دستگیر شدند.

به گزارش  کاسپین خبر ، دو تن از صیادان بازهای شکاری در مناطق دشتی شمال شهرستان  گمیشان  روز گذشته توسط محیط‌بانان اداره حفاظت  محیط زیست  شهرستان های بندرترکمن و گمیشان دستگیر شدند.

محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان درحین گشت و کنترل در زیستگاه های شمالی شهرستان گمیشان به دو صیاد پرندگان شکاری که در حال رصد و رهگیری این پرندگان به وسیله موتورسیکلت بودند برخورد و موفق به دستگیری این افراد قبل از صید و زنده گیری پرندگان شکاری شدند. 

در بررسی ادوات همراه این متخلفان سه قطعه پرنده طعمه، سه دستگاه شبچه(تله مخصوص زنده گیری) و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد. 

پرونده این متخلفان هم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

۵ شکارچی دستگیر شدند

همچنین با هوشیاری محیط بانان شهرستان  کردکوی  در تعطیلات پایانی هفته گذشته پنج شکارچی متخلف پیش از اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق کوهستانی این شهرستان دستگیر شدند.

محیط بانان شهرستان کردکوی در حین گشت و کنترل شبانه روزی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مهر موفق به جلوگیری از شکار سه گروه از شکارچیان غیر مجاز در مناطق کوهستانی این شهرستان شدند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کردکوی در این باره گفت:محیط بانان این شهرستان شامگاه روز پنج شنبه در حین گشت و کنترل در منطقه قلدین روستای ییلاقی رادکان با شنیدن صدای شلیگ گلوله به آن مکان مراجعه و موفق به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز به همراه یک قبضه اسلحه دولول دارای مجوز حمل شدند که خوشبختانه فرد مذکور موفق به شکار نشده بود.

کریم الله تازیکه افزود:همچنین محیط بانان این شهرستان در ادامه گشت و کنترل از دو راکب موتورسیکلت یک قطار فشنگ حامل هفت تیر فشنگ چهارپاره، سه تیر فشنگ تک گلوله و سه تیر فشنگ ساچمه کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد:محیط بانان در ادامه گشت شبانه ساعت ۱:۳۰ بامداد جمعه ۲۶ مهر در منطقه کوهستانی پنج شاخه به یک گروه از متخلفان شکار که اقدام به پروژکتورکشی جهت شکار غیرمجاز قوچ و میش در منطقه کردند برخورد و بلافاصله اقدام به بازداشت این متخلفان کردند که در بازرسی از ادوات همراه این متخلفان تعداد دو قبضه سلاح شکاری شامل یک قبضه اسلحه دولول مجاز و یک قبضه اسلحه تکلول غیرمجاز و یک دستگاه پروژکتور کشف و ضبط شد.

تازیکه با بیان این که پرونده قضایی این متخلفان پس از تکمیل جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع می شود، از افزایش گشت و کنترل هادر ایام تعطیلات جهت پیشگیری از هرگونه سو استفاده متخلفان شکار و صید خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  دشت‌های شمالی استان یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان شکاری محسوب می‌شود به نوعی که در حدود نیمی از سال انواع این گونه‌ها مانند:شاهین، قوش، بحری، بالابان و ترمتای را می‌توان در مناطق شمالی و مرزی گلستان مشاهده کرد.

در همین راستا برخی از سودجویان به صید پرندگان شکاری مهاجر و بومی روی آورده و با این کار ضربه مهلکی برحیات وحش وارد می‌کند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8523



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96