اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اختصاص ۹.۸ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای بافت تاریخی گرگان و گمیشان
رئیس صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: بالغ بر ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای احیای بافت تاریخی در شهرهای گرگان و گمیشان پرداخت می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  از  گرگان ، حسین پهلوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌های  گردشگری ، بوم‌گردی و غیره نیز می‌توانند از  تسهیلات  ارزان‌قیمت  صندوق کارآفرینی امید  بهره‌مند شوند، اظهارداشت:برای حمایت از طرح‌های حوزه گردشگری تفاهمنامه‌ای با اداره کل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان امضا کرده‌ایم و براساس آن تا سقف 9 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به احیای  بافت تاریخی  در گرگان و  گمیشان  هستند، پرداخت خواهد شد.

وی گفت:این منابع از محل 4 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل کمک‌های فنی و اعتباری که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار میراث فرهنگی قرار داده و همچنین 4 میلیارد و 900 میلیون تومان نیز از منابع داخلی صندوق تأمین می‌شود.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان بیان داشت:به هر طرحی که از سوی میراث فرهنگی به صندوق معرفی شود، پس از ارزیابی کارشناسان تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات داده خواهد شد.

وی ادامه داد:خانه‌های تاریخی که مجوز اقامتی و تفریحی برای آنها صادر شود می‌توانند از این تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار شوند.

پهلوری گفت:تسهیلاتی که برای احیای بافت تاریخی در گرگان و گمیشان پرداخت خواهد شد 6 و 7 ساله و با کارمزد 4 درصد است./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8522



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96