اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خانواده داغدار گلستانی قاتل فرزندشان را به احترام اربعین بخشیدند
رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: خانواده داغدار جوان آق‌قلایی که ۱۶ سال قبل در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود در آستانه اجرای حکم قصاص و به حرمت ایام اربعین حسینی از قاتل خون فرزندشان گذشتند.

طبق اعلام روز یکشنبه روابط عمومی  دادگستری  گلستان، احمد جعفری اظهار داشت:محکوم به  قصاص ، ۱۶ سال قبل و زمانی که ۲۵ ساله بود هنگام دعوا یک جوان ۳۲ ساله را به قتل رساند.

وی اظهار داشت:حکم قصاص این جوان در مرحله اجرا بود که با پادرمیانی اعضای  شورای حل اختلاف  آق قلا و ریش‌سفیدان منطقه، خانواده مقتول به حرمت  اربعین  از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل را در ۴۱ سالگی بخشیدند.

جعفری با اشاره به تلاش های شورای حل اختلاف برای سازش پرونده ها افزود:این هفتمین محکوم به قصاص است که امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف بخشیده می شود.

وی تاکید کرد:اعضای شورا در پرونده‌های افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

رییس شورای حل اختلاف استان از اقدام انسان دوستانه خانواده این مقتول که با گذشت خود زندگی دوباره به قاتل نادم بخشیدند و فرهنگ بخشش و گذشت را گسترش دادند، تقدیر کرد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8483



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96