اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



برای نخستین بار در کشور اجرای طرح همیار قانون / دانش آموزان سفیران قانون می‌شوند
رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح همیار قانون با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر ، هادی هاشمیان رئیس کل  دادگستری  گلستان گفت:۴۰ معلم و مربی پیش دبستانی و مهد کودک در این طرح آموزش دیدند و قرار است از اول آبان در مدارس و مهدکودک‌های گرگان اجرای طرح همیار قانون آغاز شود.


هاشمیان افزود:در قالب این طرح، مربیان و معلمان، قوانین را برای مهد کودکی‌ها و  دانش اموزان  مقطع ابتدایی به صورت شعر، ادبیات داستانی و نمایشی، آموزش می‌دهند و در مقاطع متوسطه نیز دانش آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیاز شان، قوانین و تکالیف حقوقی را می‌آموزند و به دوستان و خانواده هایشان نیز آموزش می‌دهند.


رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که مسئولیت مدنی در قانون مشخص است و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستیم افزود:آموزش قانون به شهروندان برای ما یک تکلیف است و در این بین آموزش از سنین پایین برای دانش آموزان مؤثر است.


هادی هاشمیان گفت:برای اجرای این طرح کارگروهی بین دادگستری، ستانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج حقوقدانان تشکیل و پس از چند ماه کار کارشناسی اجرای آزمایش اجرای این طرح در گرگان آغاز شد و به تدریج در سراسر استان فراگیر می‌شود.


هاشمیان به اجرای طرح موفق همیار پلیس در مدارس اشاره کرد و افزود:در قالب این طرح دانش آموزان علاوه بر این که فعالیت‎های اجتماعی را دنبال می‎کنند، انضباط، قانون و حقوق خود را می‌آموزند و به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌کنند.


به گفته هاشمیان، اجرای این طرح به کاهش خشونت، سرقت و سایر آسیب‌های اجتماعی در مدارس کمک شایانی خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/8481



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96